auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: Probleem Lamdasensor + katvervanger

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: K7M 1.6 8v

Goeiemorgen,

Ik heb vrijdag een katvervanger van Devil onder de Clio 2 1.6 8v gezet. Een wereld van verschil!

Nou is er alleen een probleem. Het duurt nu langer voordat mijn uitlaatssysteem warm is, omdat die kat er niet meer tussen zit (die normaal gesproken een opstopping veroorzaakt).
Hierdoor duurt het langer voordat mijn lamdasensor warm wordt, waardoor hij de eerste paar kilometers na het starten niet goed functioneert (inhouden, niet op gas reageren, etc).



De enige oplossing die ik kan bedenken is van de sloop een lamdasensor halen die zichzelf opwarmt.


Heeft iemand dit wel eens gehad, en op welke manier is dit opgelost?

Geplaatst door

stefan_ (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je kathalisator een opstopping veroorzaakt dan gooi hem maar eronderuit

Katvervanger = lege uitlaatpot zonder katalysator er in. Stefan heeft dus geen last van een verstopping, maar het ontbreken van een "verstopping" (Kathalysatorweerstand). Er is dus te weinig tegendruk, waardoor e.e.a. van slag af raakt.

Heino4267 725

14 jaar

dus met andere woorden als ik de kat eronderuit gooi en sla een deuk in mijn uitlaatpijp of las hem half dicht werkt alles weer naar behoren???natuurlijk niet.niet reageren op gas heeft andere oorzaak,brand er een geel lampje???

Lijkt me niet een probleem in je lambda. Deze doet nooit wat als de motor koud is en net gestart is. hij moet eerst opwarmen en heeft ook een verwarmingselement inwendig. Haal de accupolen er is af en hou ze even tegen elkaar. Dit wil wel eens helpen.

fritzje 0
badge

14 jaar

Zoals fritzje beschrijft doet de lambdasensor nog nix op het moment dat jij het probleem hebt. Bij koude motor word je injectietijd bepaald door de ECU en dat is zoals de fabrikant het heeft ingesteld. Nu je minder tegendruk hebt kan de motor als hij koud is wel wat meer gebruiken en dat kan je alleen beinvloeden door de brandstofdruk te verhogen, het monteren van een sensor met verwarming zorgt ervoor dat het inhouden eerder voorbij is.

ja, open en closed loop noemen we dat. Maar hoe je het op moet lossen is vraag 2. denk dat je al in catagorie andere software gaat komen. of gewoon net als de proffesionals eerst je auto warm laten draaien voor je gaat rijden?

timhoeks2 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.