Probleem na inbouw andere motor.... Motor loopt veel te hard stationair, lijkt wel 1500 a 2000 toeren... Nu heeft een ander bedrijf eraan gewerkt en nu de auto bij mij aangeboden....
Motorcode van het gebruikte blok is hetzelfde (ook de cijfers), alleen had het originele blok een elektronische inspuitpomp en het nieuwe een Lucas pomp met directe gaspedaal bedienening op de pomp.
De garage heeft dus de pomp overgezet. (alleen de pomp). Mijn vraag is er nog meer anders??? Zat zelf aan het vliegwiel te denken.... Maar om nu de bak er wederom af te halen.. Misschien dat iemand me dit zo kan vertellen...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb ook al eens hetzelfde probleem binnen gehad, vliegwiel was anders. Bij mij was het uitgelezen toerental de helft van het werkelijke toerental.
Klopt deze doet precies hetzelfde..... geeft minder toeren aan dan in werkelijkheid...
Maar heb een motor met een exact kloppende motorcode gemonteer, met alleen een afwijking in een andere brandstofpomp..... Dus dan zou het vliegwiel ook af moeten wijken.. Zijn er nog meer dingen verschillend waar ik op moet letten?
Niet dat ik weet.
De cijfers achter F8Q; 622 is van een Megane met EPIC pomp. In je Kangoo hoort 632.
662= Kangoo 55 pk met gaskabel op de pomp.
630= Kangoo 65 pk met gaskabel op de pomp.
Het indicenummer geeft dus aan welk type inspuitsysteem gemonteerd is. Bij jou is dat dus toch een andere geweest.
De verschillen zijn; vacuüm/elektrische gestuurde egr, de verstuivers, de brandstofpomp, de bdp-gever en het vliegwiel.
Okee, thanks ga op zoek naar een ander vliegwiel en bdp gever, nw is te prijzig, laat het weten als opgelost is....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar