Ik heb hier een kangoo van 2006, 1,5 dci. Wagen komt van de garage, en zij zeggen dat de hoge drukpomp stuk is. Nu, ik kreeg de wagen wel telkens aan de gang soms wat moeilijker maar al bij al starte de wagen goed. Nu ben ik tijdens het rijden stil gevallen. De enigste fout wat ik krijg is df137 raildruk te laag of te hoog. Ondertussen is de hogedrukpomp, injectoren, brandstoffilter en de druksensor van de rail vervangen. Maar nog steeds start de wagen niet. Kan iemand mij hier meer helpen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wel goed ontlucht , je hebt wel brandstofdruk ?
Ik denk het wel. Heb meer dan een half uur liggen pompen om te ontluchten. Zie toch geen lucht meer in de leidingen en als ik de leidingen van de injectoren beetje los draai dan komt daar ook brandstof uit. Heb met remreiniger geprobeerd. Dan gaat die effe aan de gang maar valt weer even snel uit. Weet het niet effe niet meer wat ik nog kan doen.
10 jaar
hoe hoog is de brandstofdruk tijdens starten?
Dat ga ik morgen controleren. Heb nog niet de kans gehad om dat te doen. Morgen laat ik het resultaat weten.
10 jaar
Ik heb de brandstofdruk nog niet kunnen nakijken. Ik krijg ook wel telkens de foutmelding df037 stopsensor. dat is toch de sensor op de rempedaal?
Want de remlichten werken ook niet als de rem wordt ingeduwd. Dat kan toch niet hierdoor zijn dat de wagen niet start?
Zodra ik de druk kan meten laat ik het weten.
10 jaar
Wat zijn de meet waardes van de raildruksensor. deze geeft 0.5v aan. moet deze niet veranderen tijdens het starten?
krijg de brandstofdruk niet gemeten, he er niet het juiste materiaal voor. Ik had de hogedruk pomp al gewisseld met een andere.
Kan het daar mee te maken hebben? moet er nog iets extra worden gedaan als een andere pomp wordt geplaatst?
10 jaar
0,5V is de controlespanning bij contact aan. Tijdens het starten moet deze minimaal 1,00V zijn, als er druk opbouw is. Heeft deze een opvoerpomp? Zo ja, dan daar de druk van meten. Komt de fout van de raildruk ook steeds terug en staan er ook meer fouten in?
Geeft 0,5 v bij contact aan maar blijft ook zo tijdens starten. Deze heeft geen opvoerpomp. Alleen Die éne fout van de raildruk komt telkens terug.
10 jaar
Ik heb de druk van de rail met de computer uitgelezen. Geeft 19 bar bij starten. zag wel dat er precies weer wat lucht in de brandstofleiding zat.
Zal verder zoeken waarom er geen druk wordt gemaakt.
10 jaar
De druk is idd te laag. Zijn de injectoren goed? Drukregelventiel zit op de pomp? Is deze ook vervangen?
Er is een andere pomp op geplaatst wat van een draaiende motor komt.
Zou gek zijn dat de drukregelventiel nu kapot is, maar alles kan.
Ik heb ook een retour van de injectoren gemeten en bij injector 2 was het potje al bijna vol na 2 x te demareren. Bij de ansere 3 was er ampzr iets in.
Ik ga morgen deze wisselen en dan kijken wat hij doet
10 jaar
Ik heb uiteindelijk 4 nieuwe injectoren geplaatst en de motor bolt weer als een klokje.
Injectoren waren blijkbaar alle 4 vastgelopen volgens de revisiebedrijf.
Als de hogedrukpomp niet genoeg druk opbouwt wil het niet altijd zeggen dat deze stuk is maar kan
het ook zijn dat één van de injectoren open blijft staan waardoor er sterke drukverlies is in het brandstof systeem.
9 jaar
Ik hoop dat je geluk hebt , de hoge druk pomp kan wel degelijk de oorzaak zijn van de defecte verstuivers , metaal deeltjes slopen je verstuivers.
Verhaal steekt een beetje vreemd in elkaar .
Injectoren defect door ijzervijlsel wat van brandstof pomp kwam. Pomp en injectoren vervangen en tank + leidingen gereinigd
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar