Beste mensen,
Ik ben afgelopen week bezig geweest met het repaperen van een clio van 1991 waar de distributieriem van gebroken was.
ik heb de kromme kleppen vervangen. nieuwe onderdelen gemonteerd, waterpomp vernieuwd, spanrol vernieuwd noem maar op.
koppakking vernieuwd . aangetrokken met 65 nm volgens de voorschriften.Na het draaien van de motor druppelde de motor ietsjes koelvloeistof langs de waterpomp.
verkeerde siliconenpasta gebruikt. nou ik nieuwe pasta gehaald probleem opgelost en heb er meteen een nieuwe probleem bij gekregen namelijk als ik koelvloeistof in het reservoir giet loopt het meteen naar de carterpan oliepeilstok loopt helemaal op.?hoe zou dit nou komen koppakking heb ik op de juiste manier gemonteerd. heb zelf het idee dat dit is gebeurd na het vervangen van de waterpomp.
ik hoop op helpende oplossingen
Met vriendelijke groeten,
Jero.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ohjee Ohjee
Naar mijn mening kan dat maar 1 oorzaak zijn, en dat is dat toch de pakking verkeerd om gemonteerd is.
Dan is er aan de rechterkant 1 gat wat een koel kanaal verbind met een olie kanaal.
Hoe ik dat weet !!!!!!! er lopen meer monteurs rond die af en toe een foutje maken, spreek uit ervaring.
Succes ermee.
De Car-Rage.
Wat vreemd dan want de koppakking kon er maar op 1 manier op en u kan best gelijk hebben zit ik te denken want de kerfjes/gaatjes die op een koppakking zitten zit normaal aan de voorzijde nu zit deze aan de achterzijde links achter!
kan het niet zijn dat er een oliekanaal langs de waterpomp loopt of dergelijke?
Ik hoor het wel en bedankt voor uw vorige reactie.
samen komen we er wel.
groeten
18 jaar
Alles kan maar dat lijkt mij niet, en inderdaad de kerfjes (dikte pakking) zitten normaal volgens mij wel aan de voorkant. weet het natuurlijk niet zeker maar ik denk dat het brommertje toch weer los moet.
Groetjes De Car-Rage.
Dat zit er denk ik dik in!
Maargoed ik bedank je voor het meedenken.
Vriendelijke Groeten
Jero
18 jaar
Je hebt het aanhaalmoment van een C-motor gebruikt terwijl er in je Clio een E-motor zit. De kopbouten van een E-motor draai je vast met 20Nm + 100graden.
Henk daar kun je wel eens gelijk in hebben, maar dat lijkt mij niet de oorzaak van deze klacht.
Groetjes De Car Rage
ben eruit cilinderblok is gescheurd net achter de 2e cilinder zit een flinke scheur.
koppakking zat goed kon er maar op 1manier op.
groeten
18 jaar
helaas is deze reparatie nooit opgelost en hebben de klanten hem ingeruild bij een collega bedrijf
en dat dan naar bijna 4 jaar Omg....
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar