close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: Ratelend geluid bij start en stationair lopen?

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Hallo,

Ik zit met een probleempje. Mijn auto is vorige week voor een beurt geweest plus APK nu zeiden ze dat hij ratelde maar konden mij niet vertellen wat het was.
Nu heb ik de auto naar een andere garage gebracht met de klacht ratelende moter bij stagionair en starten. Maar die monteur verteld mij dat de carterdruk te hoog is waardoor er geen olie boven in de carter komt. Hij heeft ondertussen ook olie uit mijn luchtfilter gehaald en alles schoongemaakt maar het probleem is er nog steeds. Weet iemand hier wat het probleem kan wezen de monteur komt er ook niet uit. Ik denk zelf de nokkenasversteller maar hij zegt dat dat niet kan ivm de carterdruk.

Alvast bedankt,

Bart

Geplaatst door

simpson (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou er eens mee langs de renault garage rijden , de een weet het niet , de ander komt met een verhaal ?
Nokkenasversteller , indien aanwezig , zou goed kunnen, vandaar mijn advies , specialist laten luisteren.

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Als er olie in je luchtfilter zit, is volgens mij de druk in het ondercarter te hoog, waardoor olie met de verbrandingslucht-stroom wordt meegeblazen, via de carterontluchting naar je luchtfilter. Verhoogde druk in het ondercarter komt meestal door vastzittende of versleten compressie-zuigerveren. Als die vastzitten, krijgen ze die vaak wel los met Forte motorspoeling. Ik snap alleen nog niet waarom een verhoogde druk in het ondercarter zou leiden tot onvoldoende smering van de nokkenas (dat meen ik te lezen hierboven).

De ratel kan wel degelijk komen van een defecte nokkenasversteller, maar dat is m.i. een tweede defect wat niets te maken heeft met de verhoogde ondercarter-druk.
Vervanging van de nokkenasversteller houdt tevens een nieuwe distributieriem in. Het is dus handig om te kijken hoe oud die is en of voor jouw motor ook meteen waterpompvervanging moet worden overwogen.

Ferrie heeft gelijk: beide euvels zijn in elk geval iets voor de dealer om te beoordelen (snel, niet lang mee wachten/doorrijden!).

Heino4267 655

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.