Renault Twingo: Regeneratie roetfilter

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1,5 DCI FAB

Hallo,
ik heb onder mijn twingo een andere einddemper laten zetten (RVS), nu krijg een foutmelding in de auto, als eerste viel mijn cruisecontrol uit en het lampje van de gloeispiralen ging aan en het onderhoudsleuteltje, bij Renault zeggen ze dat door de einddemper te weinig tegendruk is waardoor het roet filter niet geregenereerd kan worden, wie heeft die ervaring en is er misschien iemand die hier een oplossing voor weet?

Bij voorbaat dank,
Groet,
Frans

Blackbird57

Geplaatst door Blackbird57 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Standaard einddemper weer terug zetten? Lijkt me verstandig als je ooit nog garantie wilt claimen op het roetfilter en aanverwante sensoren.

Blackbird57 (0), 12 jaar geleden

De orginele einddemper terug plaatsen is een optie, maar wie zegt dat Renault gelijk heeft?
Bij verschillende tunings bedrijven geinformeerd, deze zeggen dat Renault er zich makkelijk vanaf maakt.

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Tja, beetje gemakkelijk waarschijnlijk van twee kanten. Tunings bedrijven willen verkopen, dus die roepen: kan makkelijk.
Renault uiteindelijk bepaalt of je garantie krijgt of niet en in 1e instantie hebben die het laatste woord.
Of het nu wel of niet het probleem met het roetfilter veroorzaakt, het is een verandering (tuning) van de auto waardoor op zijn minst een deel van de garantie vervalt.
Wat is het nut van de einddemper? Hoeveel pk krijg je er door?

Blackbird57 (0), 12 jaar geleden

Het gaat mij niet om de pk's maar meer het uiterlijk,heb er 17 inch onder, standaard pijp is de zogenaamde flag op een strontschuit

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Renault heeft niks met tuningbedrijven te maken.
Snel origineel maken die handel wil je je garantie behouden.
Tuningbedrijven hebben niks met emissie eisen te maken en renault wel.
De meeste tuningbedrijven rommelpotten maar wat aan,de goede daar gelaten.

Blackbird57 (0), 12 jaar geleden

Dit heeft niets te maken met bedenken van een oplossing,zoals gezegt orginele demper is een optie, maar ik wil graag deze demper houden,tunings bedrijven staan hier buiten, heb alleen info gevraagt
Als middels een oplossing de auto gaat regenereren zal Renault niet moeilijk doen dunkt mij

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

voor een garantie probleem dient de auto ten alle tijden in originele staat te worden aangeboden bij een dealer

Blackbird57 (0), 12 jaar geleden

Dat zal aan het probleem liggen lijkt mij,als er een lager stuk is kijken ze echt niet of de uitlaat origineel is

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

nee, elke wijziging aan de auto buiten de fabrikant om, kan er voor zorgen dat de garantie vervalt !

Blackbird57 (0), 12 jaar geleden

Dan zal ik mijn 17 inch maar weer wisselen voor de 14 inch,maar goed, dit is mijn verantwoording ,vooralsnog hoor ik geen oplossingen,alleen orginele demper en garantie, er moet iets zijn zodat het roetfilter gaat regenereren

Heino4267 (110), 12 jaar geleden

Werd het regenereren niet getriggerd door een drukverschilmeting in de uitlaat?
Jouw grotere achterste uitlaat verlaagt de totale druk in het systeem, zodat die verschildruk wel eens niet bereikt kan worden. Dat zou dan verklaren dat het regenereren niet plaatsvindt.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

@ heino yes, een roetfilter heeft 2 druk sensoren, bij een bepaald drukverschil wordt er pas geregenereerd, een andere uitlaat kan het verschil beinvloeden

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Frans,je kunt lekker eigenwijs zijn en het zo laten.
Vraag dan hier ook niet om advies,je weet in principe het antwoord al.
Het is je meerdere keren gegeven.
En nog even over je wielen,mochten er problemen aan de lagering of ophanging ontstaan en ze constateren andere wielen met eventueel een andere ET-waarde dan is het ook dag met je handje naar de garantie.
En nogmaals,de oplossing heb je voor je probleem,alleen jij wil dat niet horen.

zafira2.2dti (0), 12 jaar geleden

Hallo, ik zit vol verwondering dit topic te lezen, is er nu niemand die zonder allemaal geneuzel over "pas op hoor ventje, want je garantie vervalt" aan Frans door kan geven dat het niet werkt omdat........, zie het antwoord van Hein bv??

Renaultmonteurtje (0) PRO, 12 jaar geleden

@ zafira, TS heeft de oplossing al gehad van de dealer .....


ik wijs hem enkel op de garantie VOORWAARDEN !

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Lees eens goed Zafira,zie mijn post.
Oplossing voor het probleem heb je al,maar Frans wil dat niet horen.

P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=zafira2.2dti]Hallo, ik zit vol verwondering dit topic te lezen, is er nu niemand die zonder allemaal geneuzel over "pas op hoor ventje, want je garantie vervalt"[/quote]
Noem het maar geneuzel, vele gaan hier mee op hun platte gezicht....., nu weer 1.

In deze kwestie kun je gerust stellen dat het voertuig niet (meer) in originele staat is aangeboden en in aanmerking komt voor een garantieclaim.
Een dealer zal daar dan ook naar verwijzen (staat ook in hun voorwaarden waar jij als eindgebruiker van op de hoogte dient te zijn) de ons wel bekende kleine lettertjes.
Maarja..... wie leest dit ?? toch niet geheel onbelangrijk indien je iets wilt komen claimen / verhalen

We leven kwa techniek niet meer in die tijd dat er zomaar even straffeloos een uitlaatje uitgewisselt kan worden zonder dat dit problemen op [b]KAN[/b] leveren.
En zeker niet in het hele roetfilter geneuzel....., wie dit denk komt van een koude kermis thuis.

Gr. paul

primera p11 (0), 12 jaar geleden

Helemaal duidelijk Paul,ik hoop dat de TS het nu ook begrijpt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.