Sinds enige tijd komt er van tijd tot tijd een snel getikker uit mijn relaiskast. Voor die tijd knipperde mijn mistverlichtinglamp al mee met het knipperlicht.(geen idee of het één met het ander te maken heeft)
Nu lijkt het getikker in mijn relaiskast voor meer problemen te zorgen; het knipperlicht valt soms uit, de ruitenwisser doet het dan soms niet meer, m'n ramen willen soms niet meer omhoog/omlaag en ook bij het op afstand sluiten van mijn auto zorgt voor een hoop getik. Deze problemen zijn soms zo erg dat ik m'n auto moet uitzetten en opnieuw starten om te zorgen dat alles weer werkt. De garage zegt dat er op de printplaat geen rare dingen te zien zijn nav oververhitting of corrosie. Wat kan het probleem zijn??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Massa probleem.
Toevallig ook nog een idee waar dit probleem te vinden zou kunnen zijn?
11 jaar
De carrosserie is is de grootste geleider van de auto, vanaf de accu wordt de minpool aangesloten op de motor en de carrosserie. Waar te beginnen, de aansluitingen van accu naar carrosserie, losmaken , schoonmaken en opschuren, vergeet daarbij ook niet de aansluitpunten van de carrosserie. Negen van de tien keer is het probleem opgelost.
Off topic, de info over model, type, bouwjaar en waar zich het probleem zich voordoet " ik neem aan achterzijde" zijn wel erg summier.
11 jaar
Ja sorry... Helemaal nieuw op de site en nog niet helemaal duidelijk hoe alles werkte. Het gaat om een Renault Clio 1.2 S2005 uit 2003.
Het probleem heb ik zo goed mogelijk proberen te omschrijven.. Meer verstand heb ik niet van auto's en dacht al wel redelijk specifiek te zijn
geweest. Maar We gaan de aansluitingen opschonen, in de hoop dat zo het probleem verholpen is.
11 jaar
het mistlicht probleem achteraan is idd een slechte massa in de stekker van het achterlicht. makkelijk en snel op te lossen.
Toeval wil dat ik verleden maand hetzelfde heb voorgehad.
Het getik, de ruiten, de wissers kwam bij mij wel degelijk van de printplaat. Verandert het getik als je op de stekker van de printplaat (uch) drukt? Ik zag ook nergens sporen van corrosie of oververhitting en heb zeer lang geaarzeld om ze te vervangen
Wat heb je uiteindelijk vervangen? stekker van het achterlicht en complete printplaat? of was de oplossing eenvoudiger?
Mn auto gaat vandaag naar een specialist in het doormeten van auto's en diagnoses maken, in de hoop dat er iets meer
duidelijkheid komt.. Alle hulp is welkom!
11 jaar
sorry na het herlezen ben ik misschien niet duidelijk geweest maar met printplaat bedoel ik in de wagen waar het getik vandaan komt. Een redelijk duur onderdeel vandaar mijn aarzeling.
Het achterlicht met massa probleem is een apart probleem dat makkelijk op te lossen is door bvb de stekker op de lamp te overbruggen (ikzelf heb een draad van de massa over de stekker in de lamp gesoldeerd)
Maar het vervangen van de printplaat was dus de enige oplossing voor het getik en uitvallen van wissers/ richtingaanwijzers?
En heb je het uiteindelijk laten doen met als conclusie dat het probleem was verholpen?
11 jaar
inderdaad na lang twijfelen en uitstellen (soms ging het een paar dagen weer goed, dan ging het weer niet) toch laten vervangen en het probleem is niet meer teruggeweest.
Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen in jouw geval dat het hetzelfde zal zijn maar het lijkt er toch sterk op.
Na diverse forums te hebben geraadpleegd vanwege knipperlicht en dashbord verlichting problemen (Clio BJ 1999) een korte vraag. Heeft een clio uit 1999 ook al een UCH?
10 jaar
Dit topic is al bijna 1,5 jaar oud
hihaho je zal best een nieuw topic aanmaken
mocht hel1ah dit nog lezen, laat dan ff weten wat de oplossing dan uiteindelijk was
Was bij Deze Clio massa probleem bij het linker achterlicht.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar