hallo
probleem met starten van de motor, motor start wel maar pakt niet aan.
de volgende foutcodes aanwezig: DF 127 (sensor spanningstoevoer onder minimum grens, permanent) & DF 100 (cilinder 2 injector circuit bij minimumgrens, permanent)
injector signaal is gemeten en is goed, motortoerental is ook goed, E.G.R klep is gemeten en ook goed. met dealer contact gehad en op hun advies gezocht in het druksysteem van de airco, als ik de stekker van de sensor af haal is er geen verschil.
als ik in de meetwaarden bekijk is de brandstofdruk op de commonrail 2000 bar, dit is niet mogelijk en veranderd ook niet wanneer ik de motor start of de stekker er vanaf haal, maar als ik de hoge druk leiding naar de verstuiver er vanaf haal krijg ik geen diesel. de volledige kabelboom heb ik losgehaald en er is geen onderbreking in de kabel ook is de weerstand van en naar de computer goed. de druksensor krijgt ook zijn 5 volt van de computer.
naar mijn mening is de druksensor kapot, dit bevestigd ook de specialist op basis van mijn metingen. maar aangezien de sensor niet los te krijgen is, moet deze in combinatie worden gekocht met de commonrail. en kost deze bijna 400,-. bij deze wil ik graag de meningen van jullie, en een e.v.t oplossing.
b.v.d
michele biccai
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe hoog is de spanning die je meet je op de signaaldraad dan van de druksensor. Massa van de sensor, is deze ook goed/
Tijdens het starten is 250 - 300 bar een beetje de richtlijn.
Op de raildruksensor moet je een voeding hebben van 5V, een massa en een signaal.
De spanning op je signaaldraad moet tijdens het starten rond de 1V zijn en moet ook aankomen op de ECU. Dit komt overeen met de 250- 300 bar.
[quote=ronald-k]Tijdens het starten is 250 - 300 bar een beetje de richtlijn.
Op de raildruksensor moet je een voeding hebben van 5V, een massa en een signaal.
De spanning op je signaaldraad moet tijdens het starten rond de 1V zijn en moet ook aankomen op de ECU. Dit komt overeen met de 250- 300 bar.[/quote]
Let wel dat je 5V meet met losgenomen stekker. Aangesloten stekker tussen de 0,5 en 4,5V en met starten pakweg 1V.
1V komt ongeveer overeen met grofweg 200bar
Je hebt dan voldoende inspuitdruk om te kunnen starten en de ecu geeft dan in principe de verstuivers vrij. Dat wil niet zeggen dat de injectoren werken!
Niet toevallig een startblokkering die vreemd doet?
Op een beetje remmenreiniger wél aanslaan?
hallo
de renault wil wel lopen op remreiniger maar blijft niet lopen op diesel, hij loopt dan alleen op remreiniger. en er zitten 3 aansluitingen op de druksensor, 1 is 5 volt en de andere 2 zijn canbus draden er is geen massadraad aanwezig die zal hij dan van de computer moeten halen, of via het schroefdraad.
tracht een schema te scoren
Controleer ook even de relias lv in de motorruimte deze willen ook wel eens problemen geven.
Voedingen van het systeem.
Vreemd is de 2000 bar die de sensor aangeeft.
Het systeem kan zelf nooit zo'n hoge druk leveren.
Het lijkt erop alsof de bedrading sluiting maakt of de sensor inwendig stuk is . Dus eerst geleiding controleren van de bedrading .
Komt wel vaker voor dat er een zwakke plek in de bundel zit waardoor er een enorme weerstand is op de bedrading.
Canbus draden op de rail druk sensor ?????????????????
1 is voeding
1 is singaal
1 is massa
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar