Model/uitvoering :renault megane 1.9 dci
Bouwjaar :begin 2008
Brandstof :diesel
tijdens rijden , onder normale condities springt onverwacht de melding inspuiting controleren erin en gaat de auto in de noodloop vermoed ik kan wel gas geven maar minimaal.
ben naar de renault specialist geweest en uit laten lezen.
de volgende codes kwamen te voorschijn
P0409 uitlaatgasreclyclingsysteem interne fout
p0403 uitlaatgas recyclingsysteem kortsluiting naar plus
p242A uitlaatgastemperatuursensor uitlaatgasturbo onderbreking/plussluiting
hij heeft de pinnetjes van de stekker die naar de egr klep gaat wat strakker gezet maar dit gaf dus niet de gewenste oplosing
en hij had het over evt een vervuilde egr klep
wie kan mij verder helepen
gr
Rob
Avatar gebruiker
roanmarada
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Berichten: 15
Geregistreerd: 08 Mrt 2011 11:22
Actief als: particulier
Omhoog
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Vervuilde egr klep kan, maar volgens de foutcodes heb je zowel op de egr als op de uitlaatgas temperatuur sensor een storing gerelateerd aan een sluiting met de plus.
Ik weet niet of die op dezelfde voeding zitten, maar wellicht dat je het in die richting moet zoeken. Kan zomaar een kabelboom zijn met sluiting/onderbreking of een zekering of een sluiting in de egr, danwe sensor die de ander zijn voeding ook omlaag trekt.
Het lijkt in ieder geval op een gezamelijke fout, dus je zal gaan moeten meten.
vandaag EGR klep gereinigd was vervuild maar dit was dus niet de oplossing, probleem blijft terug komen , en hoe ik ofstone zijn conclusies moet controleren heb ik geen idee , weet iemand een persoon die mij kan helpen in de buurt van rotterdam?
9 jaar
Het is dus geen harde fout die er constant in blijft.
Wat zijn de rij omstandigheden waaronder en wanneer de fout optreed?
Ik bedoel tijdens optrekken, met warme motor of koude motor etc.
De foutcodes van renault beginnen meeatal met DF, jij hebt univerdele foutcodes, en die durven al eens af te wijken van wat renault bedoeld. Heeft je renault specialist geen clip om hem uit te lezen?
Op basis van je foutcodes vermoed ik nog steeds ergens een kabelboom probleem. Ik heb helaas geen electrisch schema dus ik heb geen idee of je EGR dezelfde voeding gebruikt als die uitlaatgas sensor, en zo de gezamelijke fout kan verklaren.
Een andere theorie is dat je uitlaatgas tempsensor sluiting maakt op het moment dat die erg heet wordt als je roetfilter aan het regeneren gaat. Ik weet niet hoe en of die sensoren stuk gaan. Die ervaring heb ik niet.
9 jaar
hallo ofstone
probleem treed op als de auto weinig belast net in zijn laatste versnelling schiet ( automaat) met warme motor , het gekke is dat als ik de motor zwaar belast er niets gebeurt.
in principe heb ik as dinsdag een afspraak bij een garage die een specialist hebben op gebied van storing codes uitlezen en analyseren wat de oorzaak is GMTO specialist!
ik hoop dat die wat kunnen vinden , ze zeggen dat het met 2 uur werk te vinden zou moeten zijn.
9 jaar
Weinig belast, dat is toch het moment dat over het algemeen de egr klep geopend staat. Kan dat de egr klep zelf het probleem niet is maar het terugkoppel circuit op de egr klep zelf.
Maar goed, dat blijft gissen zonder te meten, en meten is weten! Dus goed dat u een GMTO specialist ingeschakeld hebt.
Zij hebben veel specialisatie en goede apparatuur, en vooral veel kennis voorhanden.
Laat maar weten wat ze vinden en wat de oorzaak was.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar