auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Megane: renault megane verbrandre bougie

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4e

heb de laatste tijd het volgende probleem de bougie bij cilinder 4 verbrand steeds
kwam erachter bij een grote beurt aan de auto toen waren de andere 3 nog goed en die ene verbrand
heb toen de bougies vervangen en een tijdje later gecontroleerd en weer de ene was verbrand
heb toen de verdelerkap met rotor vervangen want deze zag er al wat slechter uit
toen bougies weer schoongemaakt en de bougies onderling gewisselt en probleem is nog steeds
auto heeft 190000 km gelopen auto loopt ook niet mooi stationerals hij warm is met rijden geen problemen
en start zonder moeite

Geplaatst door

jeppie3 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarschijnlijk is het mengsel van de betreffende cilinder te arm waardoor de verbranding te heet is en de bougie daardoor kapot gaat. Dit kan komen door valse lucht door bijv. een lekke inlaatspruitstukpakking oid.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

of mischien de klepspeling niet in orde of zelfs een klep verbrand.
is er al compressie gemeten? in ieder geval zou ik de klepspeling controleren mits het niet hydraulisch is.

Mausx 0

16 jaar

ok dan ga ik dat proberen is da makkelijk zelf te doen?
of kan ik hem dan beter wegbrengen naar de garage
is deze trouwens te controleren op lekkages

jeppie3 0

16 jaar

de kleppen zijn pas gesteld en die waren nog goed

jeppie3 0

16 jaar

ok die pakking ga ik dan proberen is da makkelijk zelf te doen?
of kan ik hem dan beter wegbrengen naar de garage
is deze trouwens te controleren op lekkages

jeppie3 0

16 jaar

Dit kun je controleren met remmenreiniger of kruipolie er op te spuiten als er daar een lekkage zit gaat de auto op dat moment beter lopen.


Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

ok dank je dan ga ik dat proberen dat is trouwens toch de pakking die bovenop de motor zit bij het kleppendeksel

jeppie3 0

16 jaar

De pakking zit tussen het inlaatspruitstuk en de cilinderkop.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

pakking is gecontroleerd en is goed ook heb ik de verdeelkap met rotor vervangen probleem is nog steeds

jeppie3 0

16 jaar

is je bougie verbrand is ie echt glazig wit of heel lichtgrijs??of zit ie vol troep van achtergebleven verbrande olieresten,versleten kleprubbers

meer vol troep en daardoor verbrand ie maar die kleprubbers kun je die makkelijk zelf vervangen?

jeppie3 0

16 jaar

ja dat is wel te doen,bougie eruit adaptor erin druk op betreffende cilinder zetten zorgen dat die betreffende cilinder in compressiestand staat,dan boven de klep alles vrijmaken zodat je klepveerschotel kunt indrukken(daarom moet je druk op je cilinder zetten anders druk je je klep naar beneden) dan de klepspieen weg pakken met een magneetje en dan kun je de klepveer wegnemen en zie je je kleprubber,even eraf wippen met een schroevendraaien goed schoon maken en nieuwe eropzetten klepsteel licht inolieen meestal krijg je er van die kleine hulsjes bij die je over de klepsteel steekt om de kleprubber niet te beschadigen,maar zonder deze gaat het ook,kleprubber licht aandrukken met een pijpsleuteltje en alles weer monteren,wel druk op je cilinder laten staan anders heb je kans dat je klep naar beneden valt,na montage druk eraf en even op de klepsteel slaan zodat alles goed op zijn plaats schrikt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.