close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Scenic: Renault Scenic 2000 verbruikt krukassensors..waarom kapot???

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine

Beste lezers,

Mijn collega(arme collega helaas..) blijft om de 2 weken een nieuwe krukas sensor er in zetten. Hij heeft geen geld om een goed garage bedrijf te laten kijken...althans dat heeft hem al 4x (voor hem) veel geld gekost en alle keren de krukassensor vervangen waarna de wagen weer voor een circa 2 weke goed reed.

Kan iemand mij / hem vertellen of zij dit verschijnsel kent, lees hier veel over kapotte krukassensors. Maar geen topic(met conclusie..) waarbij de krukas kapot blijft gaan.

Hoop dat jullie deze lieve man met gezin welke hij rond rijd(althans reed..) kunnen helpen.

Groeten,

Martijn

Geplaatst door

Martijn73 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Neem aan dat de nieuwe bdp sensor gemonteerd wordt met de nieuwe stekker en dat de bedrading gesoldeerd wordt en per draad voorzien wordt van krimpkous.
Is er zichtbare schade te zien aan de sensor , bv dat deze het vliegwiel raakt ?

kaleido 1 6880
badge vip badge

11 jaar

Krukassensoren gaan wel eens kapot, echter niet in deze mate! Dus wat is er kapot? Is het fysiek kapot, of is het elektrisch? En is de bedrading wel goed? Zijn de kabels wel goed aangesloten?

RPJdeWeert 0

11 jaar

Het probleem van dit soort sensoren is de aanhechting van de spoel, welke in de sensor zit, en de bedrsding welke de spoel met de kabelboom (dus ecu) moet verbinden.
De draad van de spoel is flinterdun. en de draad is in verhouding zwaar. Temperatuurwijzigingen in het deel waar de aansluiting moet plaatsvinden blijven de verbinding beinvloeden..En bv strenge kou of juist extreem hoge temperatuur kunnen voor draadbreuk zorg

Voor en tijdens montage mag, in de buurt van die aansluiting, de draad niet gebogen worden. Na montage kan het beslist geen kwaad als de draad ongeveer 5 tot 10 cm vanaf de bevestiging vastgelegd wordt, op het motorblok. Ook trillingen over lengte kunnen voor breuk zorgen..

Kijk, nuttige info! Ga ik ook wat mee doen, bedankt!

RPJdeWeert 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.