close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Trafic: Renault Trafic geen oliedruk oliepeil goed

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 DCI G9U

Trafic met 2.5 DCI G9U motor gaat het olielampje van branden.
Oliepeil is o.k.
Oliedruk gemeten geeft 1,5 bar aan.
Klepstoters ook hoorbaar nu.
Olielekkage.
Is de turbo ook opgeblazen?
Dan loopt de moteor toch niet goed meer?
Start goed en loopt verder ook goed.

Geplaatst door

aeroplane (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat wil je nu weten dan ?
Oliedrukzender defect ? stekker/bedrading defect ?
Oliedruk bij stationair of op toeren 1.5 bar ?

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Ik zou graag willen weten wat er kapot zou kunnen gaan als de oliedruk te laag is geweest.
Er is wel enkele kms mee door gereden namelijk.
Kan de turbo dan ook het inlaatspruitstuk ( kunststof ) opblazen?
Is het nog lomend om reparatie uit te voeren.
Auto is van 2004. Kmstand 361000.

aeroplane 0

11 jaar

Is de oliedruk daadwerkelijk te laag geweest ?
Het verhaal wordt steeds vreemder , inlaat spruitstuk defect , opgeblazen ?
Graag een duidelijke complete situatie schets , wat is er nu precies gebeurd.

kaleido 1 6875
badge vip badge

11 jaar

Dat is wat de garage mij vertelde.
Er zou door te weinig oliedruk ( lampje ging branden ) de turbo opgeblazen kunnen zijn.
Deze blaast dan alle druk die hij heeft direct in het carter wat dus het inlaatspruitstuk doet scheuren...

aeroplane 0

11 jaar

Het zit denk ik toch anders in elkaar,door de scheur in je kunststof inlaatspruitstuk is het inlaatspruitstuk in directe verbinding met de carterontluchting.Als de turbo echt defect zou zijn zou hij niet de druk op kunnen bouwen om het inlaatspruitstuk op te blazen.het scheuren van het inlaatspruitstuk komt vaker voor zonder aanwijsbare reden.Ik zou eerst het kunststof inlaatspruitstuk vervangen en dan kijken wat er dan gebeurt,de turbo kun je altijd nog vervangen.

alfons262 0
badge

11 jaar

Geacht Forum,

Ik overweeg aan te schaffen een; 'Renault Traffic L2H2'- 1.9 Diesel 100 pk en Bouwjaar 2008. Met ca. 35.000 km op de teller.
Kan iemand mij informatie verstrekken over de technische kwaliteit van deze bestelbus en eventuele gebreken waar ik op moet letten?
Ik zou dit erg op prijs stellen.

Bij voorbaat dank

Hans48

Hans48 0

11 jaar

daar zijn dus andere sites voor!

alfons262 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.