auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Trafic: Renault Trafic T413 1.9 of 2.1 1985 camper

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 - 2.1 ???

Beste Problemcar leden hallo,

Ik heb ongeveer 1,5 maand terug deze camper gekocht, een oldtimer camper. Informatie van de RDW zegt, dat de camper een Renault Trafic T413 camper is met een motor 1.9d. Via een Renault specialist hoor ik dat mijn camper 2.1 motor heeft. Dit nadat ik de fotos van de motor naar hem had gemaild......... De camper heeft geen stuurbekrachtiging en ook geen airco, gewoon een standard wagen. twee weken terug heb ik een groot onderhoud aan laten verrichten, olie, oliefilter, brandstof filter, luchtfilter is vervangen. Moet nog de distributieriem en de
waterpomp ook vervangen worden.....Heeft hidrolisch koppeling, dus op de versnellingsbak een onderdeel met ontluchtings nippel erop. ik weet niet hoe het precies heet, sorry daarvoor......

Ik heb de volgende problemen:

- Als ik de motor start, met koud motor, dan rookt die behoorlijk veel, na een paar minuten is het weer normaal.

- Op de autosnelweg als ik hem naar zijn 5 schakel, schiet de pook uit zijn 5de versnelling. de rest van de versnellingen doen het gewoon goed.
Ik heb pas de versnellingspook afgehaald en de M7 schroef onder en ook de hard plastic waar de pook doorheen gaat 1 euro groot ongeveer, vervangen. tevens was de pook, ter hoogte van die bevestiging ring, plus minus 2 milimeter versleten, deze heb ik laten lassen en recht geschuurd. Maar het schiet nog steeds uit zijn 5 de versnelling.

- Ik krijg de wagen niet vooruit, helemaal geen power en snelheid. Haal heel moeilijk plank gas 90 a 100km op een rechte stuk. komt heel moielijk op snelheid.

Weet misschien iemand van de deskundigen, waar de problemen kunnen liggen en wat ik nog meer moet vervangen en laten afstellen??????

AUB jullie hulp hiervoor.

Mvg. ERIC uit Nijmegen......
[url=http://postimg.org/image/jdw25xv83/][img]http://s21.postimg.org/jdw25xv83/0708201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/4xoij4ecn/][img]http://s15.postimg.org/4xoij4ecn/0708201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/m853dzbop/][img]http://s12.postimg.org/m853dzbop/0708201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/ey3y2h5k7/][img]http://s23.postimg.org/ey3y2h5k7/0708201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/6eqcueoc3/][img]http://s13.postimg.org/6eqcueoc3/0708201...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/egn2ykimr/][img]http://s21.postimg.org/egn2ykimr/camper2...[/img][/url]

Geplaatst door

chiko (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik hoop dat het roken na de koude start niet met het tekort aan vermogen heeft te maken. Eerst maar wat tips . Als je vol gas geeft komt dat door op de brandstofpomp? of ben je daar dan pas halverwege. Staat de brandstofpomp op tijd en werkt de koudstart verstelling ervan voldoende. Het roken kan ook door de verstuivers veroorzaakt worden. Zwarte rook is roet (onverbrandde brandstof. Blauwe rook is olie.. bv zuigerveren, klepseals of carterventilatiesysteem. Witte rook is stoom, condens of koelwater bv lekke koppakking, of langdurig onvoldoende op temperatuur gekomen. Kan het zijn dat de motor ooit vervangen is door een jonger exemplaar???? ik dacht niet dat in 85 de 2,1 motor al gefabriceerd werd. Heeft men voor het gemak de turbo maar vergeten??? Ik vermoed dat het uit zijn 5 springen wordt veroorzaakt door de bak zelf. De 5 is (later) min of meer aan de buitenkant tegen de toen reeds bestaande 4 bak geplakt. en dus maar aan 1 kant gelagerd.

Na 1,5 jaar met heel veel klungelen aan mijn Renault Trafic 2.1 D van het bjr. 1985, de versnellingsbak gereviseert. Toen wij de versnellingsbak eronder uit hadden gehaald en helemaal los hebben gehaald, zagen wij dat de 5 de versnellings tandwiel gebroken was. Doordat ik een ander versnellingsbak als donor heb kunnen vinden, is de 5 de tandwiel vervangen en weer erop gezet. maar het was een klus om daar niet weer aan te beginnen. Omdat de vernellingsbak van deze Trafic niet makkelijk eronder uit gehaald kon worden. alles moest los, motorsteun,aandrijfassen noem maar op. En geen brug ter beschikking. alles met twee krikken en bokken eronder gedaan. Maar goed, het zat erop. alleen nu nog de snelheid, want ik heb dit nog steeds niet goed kunnen krijgen.

Ik wilde graag, Cor van Jaarsveld alsnog bedanken, ik kom wel heel te laat mee opschieten, maar goed. Beter laat, dan nooit..

Deze topic kan gesloten worden, want nu de volgende probleem in een ander topic. Ik weet niet of dit dan de juiste werkwijze hier bij problemcar is, anders mijn excuses hiervoor.

chiko 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.