hoi allemaal
ik heb sinds kort een clio 1.9d en heb het idee dat hij traag is.tot 120 gaat t wel maar hij heeft een top van 140 en volgens mij moet hij wel 160 halen.ook is hij met 1 op 15 minder zuinig dan mn saxo op benzine.als ik bij 140 het gaspedaal verder intrap lijkt t of hij verzuipt.als ik m koud start rookt hij ook behoorlijk is dit alles normaal.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de km.stand?(compressie laten meten)
Wat is de staat van onderhoud?(luchtfilter!)
Houd er wel rekening mee dat dit geen racemonster is.
Volgens mij heb je zo'n 60-65 pk en die zijn bij 140 km.p.u allemaal in gebruik.
Als je de motor rustig warm rijdt en geen haast hebt blijft het zaakje wel heel.
Als je gaat scheuren met zo'n wagentje zit je binnen binnenkort weer op de fiets.
probleem met de verstuivers?
zou best eens kunnen dat deze lek zijn of iets dergelijks als ik je omschrijving zo lees..
17 jaar
er zit vaak een electro klep op je brandstof pomp die wil nog wel eens stuk gaan, dan gaat hij roken en stotteren , gr martin
17 jaar
[quote=Megane20]Wat is de km.stand?(compressie laten meten)
Wat is de staat van onderhoud?(luchtfilter!)
Houd er wel rekening mee dat dit geen racemonster is.
Volgens mij heb je zo'n 60-65 pk en die zijn bij 140 km.p.u allemaal in gebruik.
Als je de motor rustig warm rijdt en geen haast hebt blijft het zaakje wel heel.
Als je gaat scheuren met zo'n wagentje zit je binnen binnenkort weer op de fiets.[/quote]
Dat valt toch nog alles mee? Tuurlijk moet elke diesel warm zijn voordat je gasgeeft, maar deze dingen willen echt wel goed vooruit hoor. De fors bemeten motor zorgt voor voldoende vermogen om zo op de 160 te zitten. Het is geen sprinter vanuit stilstand, maar een flinke snelheid kun je er zo mee halen. Ook vind ik in tegestelling van jou de motor oerdegelijk. Lekker makkelijk om aan te werken, zelfs een dis riempie zet je er fluitend op. Nou das tegenwoordig wel es anders.
In een Expresse loopt ie al 150 km. Zal ie in een clio nog wel een schepje bovenop kunnen doen.
Sytze
[quote=sytze][quote=Megane20]Wat is de km.stand?(compressie laten meten)
Wat is de staat van onderhoud?(luchtfilter!)
Houd er wel rekening mee dat dit geen racemonster is.
Volgens mij heb je zo'n 60-65 pk en die zijn bij 140 km.p.u allemaal in gebruik.
Als je de motor rustig warm rijdt en geen haast hebt blijft het zaakje wel heel.
Als je gaat scheuren met zo'n wagentje zit je binnen binnenkort weer op de fiets.[/quote]
Dat valt toch nog alles mee? Tuurlijk moet elke diesel warm zijn voordat je gasgeeft, maar deze dingen willen echt wel goed vooruit hoor. De fors bemeten motor zorgt voor voldoende vermogen om zo op de 160 te zitten. Het is geen sprinter vanuit stilstand, maar een flinke snelheid kun je er zo mee halen. Ook vind ik in tegestelling van jou de motor oerdegelijk. Lekker makkelijk om aan te werken, zelfs een dis riempie zet je er fluitend op. Nou das tegenwoordig wel es anders.
In een Expresse loopt ie al 150 km. Zal ie in een clio nog wel een schepje bovenop kunnen doen.
Sytze[/quote]
ik weet dat hij warm moet worden en dat hij niet echt hard rijd weet ik ook maar het gaat me meer om de combinatie van niet hard rijden en een redlijk hoog verbruik.ik heb er al een ander luchtfilter in gedaan maar dit had geen effect.verder weet ik dat dat er een andere koppakking op zit maar weet niet of hij na getrokken is.
denk van wel want de olie ziet er goed uit.zelf denk ik idd aan de verstuivers maar weet niet hoe die eruit moeten zien en ik kan kijken naar de elektrische klep op de brandstofpomp.maar als ik weet wat het normale verbruik is weet ik of ik er nog aandacht aan moet besteden.
bedankt en de groeten
17 jaar
Heb je wel de juiste maat banden op de auto? Kan nogal invloed hebben op de uiteindelijke topsnelheid.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar