close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Laguna: roken, tikken, geen vermogen 2.2dci

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: g9t 703

Laguna 2.2 dci automaat

Motor trek zeer slecht en geeft een storing (kan ik helaas niet met mijn obd apparatuur uitlezen)
Heeft daarbij een stevige zwarte rookontwikkeling.
Daarbij tikt de motor ook bovenin de kop, wat lijkt op een verkeerde inspuiting.
Turbo heeft wel wat speling, maar draait soepel en voor mijn gevoel moet hij met deze speling goed kunnen werken.
Vacuumslang van de swirlklep had een lekkage, maar heeft geen verschil gemaakt.
LMM is zo te zien nieuw, intrecooler is ook goed.
Met de stekker van de lmm los is hij wel iets sneller en rookt iets minder, maar nog steeds slecht.
Het lijkt erop dat hij te weinig lucht krijgt.
Zou het dan misschein toch de turbo zijn? icm een inspuitingsstoring?

Geplaatst door

Megane16v (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

EGR-klep al gecheckt?
Sneuvelt nogal regelmatig bij Renault.

jhl 0
badge

13 jaar

net gekocht?

Is het plastic inlaat spruitstuk nog wel heel?
En is kleppendeksel nog wel heel, veel voorkomende klacht. (scheurt intern)

Safrane10698 0

13 jaar

Egr klep sluit goed en is niet erg vervuild.

Het spruitstuk ziet en aan de buitenkant goed uit, maar dat is natuurlijk geen garantie.

Megane16v 0
badge

13 jaar

2 dingen gevonden.
Na het wissen van de storingen ging de turbo weer meewerken, maar die rammelt en bouwt bijna geen druk op. Dat word dus vervangen.
De tik in de cilinderkop is waarschijnlijk een drijfstanglager.
Heb de lagerkappen losgehaald en nu is duidelijk te zien dat de drijfstangslagers behoorlijk versleten zijn.
De krukas heeft gelukkig helemaal geen schade.
Wel vreemd dat het geluid zich bovenin de motor laat horen. (misschien zuiger tegen de kop?)
De krukaslagers kan ik helaas niet beoordelen, dan moet alles eruit.
Weet iemand of de krukaslagers ook hard slijten bij de g9t?

Megane16v 0
badge

13 jaar

Ja bij slecht/oude olie slijten die vrij hard.

Safrane10698 0

13 jaar

Dit klinkt als een auto die via de turbo op z'n eigen olie gelopen heeft en daarna aan een onwetende verkocht is. Dus voorzichtig met de motor, want bij een automaat kun je de motor niet afwurgen als die op hol slaat.

sgm 0

13 jaar

Inmiddels de turbo en lagerschalen vervangen. motor loopt nu goed.
Alleen blijft de motor in de kop tikken.
Tuimelaaras lig er nu af, maar kan geen lekke klepstoter oid ontdekken.
Als je met een stethoscoop luistert, dan zit het geluid aan de uitlaatkant van de 3e cilinder.

Megane16v 0
badge

13 jaar

Bij een vriend van me was er ook een tikgeluid te horen bij een auto (Kangoo 1.5 dCi) met een lekkende injector. Dat bleek te liggen aan een niet goed ontlucht brandstofsysteem.

sgm 0

13 jaar

Motor is compleet gedemonteerd en toen bleek dat de zuiger van de 3e cilinder zware schade had.
Een deel van de zuiger is gesmolten en heeft diepe sporen in de cilinderwand gemaakt.
Verstuivers zijn wel getest op retour, maar de test was zeer goed.

Word nu een andere motor gemonteerd.

Megane16v 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.