Renault Megane: scenic bj 97 koude start 3 cilinders

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG

bij koude start (smorgens) loopt de motor zeer slecht 3 cilinders en houd erg in naar 30 sec loopt hij normaal en heb je de hele dag er geen last meer van ik heb bdp sensor en slangen nageken kan het ook een kop pakking zijn..
bvd

pluto99

Geplaatst door pluto99 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Mégane? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

rookt ie dan veel als ie koud is?koppakking is mogelijk dan lekt er koelvloeistof in de cilinder(vaak de eerste)en doet ie cil.dus niet mee omdat eerst de koelvl.eruit moet

pluto99 (0), 16 jaar geleden

nee rookt niet abnormaal heb ook geen koelvloeistof verlies

abc (0) PRO, 16 jaar geleden

laat hem eens uitlezen en naar de waardes kijken van de temp zender als ie koud is.

Sindala (0), 16 jaar geleden

wat de lekke koppakking betreft sta nu zelf in de garage vanwege dat feit en als toegift een kromme (zuiger)drijfstang. :(

Wat achteraf gezien een teken was geweest is dat er wat olie lekte onder de uitlaat vandaan. Dacht eerst dat de olie filter te los zat. maar omdat er geen verbruik was er geen aandacht meer aangeven.
Heb je grijze of witte rook uit de uitlaat, rij dan door tot de garage en doe geen start poging meer want dat koste me een hoop problemen want de K7M met aluminium carter (blijkbaar bij een auto met airco) moet de hele motor er uit. Omdat de kop er nu toch af was (en daardoor zagen we dat de zuiger 1 iets lager was dan 4) is het wel gelukt met iets oplichten. Nu is het wachten op de onderdelen.

maar ik had vooraf geen start problemen of waterverlies

Anton468 (0), 16 jaar geleden

Als ik jou was zou ik er een flesje Forté injectie reiniger( bij de dealer te koop voor nog geen €50) in de benzine tank gooien. Ik had het zelfde probleem en bij mij was het daarna over!

sjaak r (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Anton468]Als ik jou was zou ik er een flesje Forté injectie reiniger( bij de dealer te koop voor nog geen €50) in de benzine tank gooien. Ik had het zelfde probleem en bij mij was het daarna over![/quote]
voor nog geen 20 euro mag ik hopen.

pluto99 (0), 16 jaar geleden

het is echt pas naar ongeveer 15 uur dat het probleem voorkomt dus 3cilinders even slecht lopen spelen met gas pedaal anders slaat hij af kan het ook de bougies zijn en welke type moet ik kopen heb nu ngk gehaald maar deze zijn heel anders dan wat er inzit(boch)

Anton468 (0), 16 jaar geleden

Tik foutje. Reiniger kost nog geen €20. Ik zou de reiniger echt proberen, want je benzine gaat kapot in de tank, omdat je te weinig op benzine rijdt met LPG.

Ik heb er Bosch bougies in nl. het type FR78X super deze hebben 4 pootjes. Het zijn gasbougies andere zou ik er niet in doen als ik jou was. Map sensor slangetje zou ik ook maar even controleren. Motor laten lopen en even aan het slangetje rommelen dan hoor je aan het motortoerental wel of hij goed is en anders er afhalen om te kijken naar scheurtjes.

Laat maar even weten hoe het resultaat is.

pluto99 (0), 16 jaar geleden

hoe kan ik testen of er inderdaad koelvloeistof in de cilinder loopt ik

Sindala (0), 16 jaar geleden

[quote=pluto99]hoe kan ik testen of er inderdaad koelvloeistof in de cilinder loopt ik[/quote]
als je geen koelvloeistof verlies heb dan zal het niet opvallen.
Maar je zou het kunnen controleren door de bougies eruit te halen en met de auto in de versnelling de zuigers laten draaien, dan zou het uit de bougiegaten kunnen komen.

primera p11 (0), 16 jaar geleden

loopt tie op lpg wel goed, ik lees dat tie na 30 sec wel goed gaat lopen.
Valt dat toevallig niet samen met het overschakelen naar lpg?.
Het kan namelijk ook zijn dat tie op alle twee de brandstoffen loopt, of dat de benzine injectoren doorlekken en dan met een te rijk mengsel start.
Het lijkt me het laatste denk ik, als je er de rest van de dag geen last meer van hebt.

AS1 (105), 16 jaar geleden

[quote=pluto99]hoe kan ik testen of er inderdaad koelvloeistof in de cilinder loopt ik[/quote]
Als er steeds koelvloeistof in een cilinder zou lopen, dan had je denk ik al waterslag gehad (gevolg beschadigde zuiger of drijfstang)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.