Beste leden,
Onlangs een trafic aangeschaft, groots onderhoud aan gedaan. Het enige probleem wat nog over blijft is licht bonken op klinlerwegen, voorin. De schokdempers lijken niet goed opgebouwd, de schotel die vanaf de motorruimte zichtbaar is was boven op een moer en de afstandbus gemonteerd.
Deze bus en moer (vlakke) heb ik verwijderd en de wagen stuurt ineens een stuk strakker maar ook zwaarder, er klopt nog steeds iets niet. Voornemens ben ik om de schokbrekers in geheel te demonteren, ik vermoed dat de taatspotten defect zijn met lagers. Maar: kan iemand mij voorzien van meer info? En eventueel afbeeldingen? Wat is de volgorde van opbouwen, inclusief boutjes ringetjes taatspot en dan door het chassis naar de motorruimte. En, heb ik een verenklem of spanner nodig om het lager te vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die bovenste foto ziet er goed uit, er is mijns inziens allleen een rubber tussenuit. !! Is dat links en rechts hetzelfde. ??
Dat ben ik vergeten te vermelden: links en rechts zijn hetzelfde gemonteerd.
10 jaar
Afstandsbus en moer zijn er nu tussenuit ? zoja deze terug plaatsen , de boel zit nu klem.
Er zit meestal ruimte tussen de bovenplaat , deze zit er alleen maar om er voor te zorgen , dat als je de auto opkrikt de veerpoot blijft hangen.
Het onderste rubber met taatslager daar steunt de auto op.
Idd gewoon weer terug bouwen.
Het bonken wat je hoort zal of van de stabilisatorstangen en/of rubbers of van speling op een kogel komen.
Dan zal ik dat morgen als eerste even terug zetten. Vind het toch een vreemd gezicht dat er zoveel ruimte zat!
Maar op foto 4 kan je zien dat er een deel van het rubber lijkt verdraaid, is dat het taatspotje waar het lager in steekt? Zo ja, hoe kan ik die vervangen? (Uiteraard complete demper monteren, maar hoe (tekening?)) en heb ik dus zo'n veerspanner nodig? Of gewoon boven moer los en dan langzaam de krik of brug omhoog? Of komt de veer niet los? (Apart geborgd?)
10 jaar
Alles weer in orginele staat gezet, en langs de as vd demper eens goed gekeken. De rubbers lijken inderdaad helemaal op te zijn, zo niet stuk, die zal ik dus moeten vervangen. Graag dus input of en werkplaatsbeschrijving over de werkwijze. Bedankt!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar