Deze Renault Trafic is rijdend weg gezet en heeft dit probleem ook niet eerder gehad.
De startmotor gaat goed rond, maar de motor slaat niet aan. Het gloeispiraal / motorstoringslampje licht niet op en het motorstuurapparaat is ook niet uit te lezen met mn Actia-computer. Het enige wat ik gisteravond ff snel kon controleren waren de zekeringen en deze zijn heel. Vanavond nog de zekeringen bij de accu controleren.
Ik ga vanavond met deze auto verder(staat bij de klant op de oprit), maar misschien heeft iemand nog een goede tip voor dit type auto? Of kan iemand me aan een schema helpen, want die staat voor dit type niet in Autodata.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
+15 via zekering m6/10a via gele draad naar zwarte ecu-stekker pin D1.
massa's zwarte stekker pin h4,h1,g4,g3. kleur zwart.
grt, j.e
Bedankt!
Zit er maar 1 +15 op? Geen +30 ook nog?
+30 gaat via systeemrelais welke door ecu word ingeschakeld. die moet dus eerst werken c.q uit te lezen zijn. aanstuurdraad relais bruine stekker pin d3(wit), +30 dan op pin m3(paars) en m4(violet).
Gisteravond hebben de auto naar de werkplaats gesleept. Ik heb dinsdag nog gemeten op de stekker van de motor-ecu. Ik had wel 2 +15, maar géén +30(als ik het goed herinner). Welk systeemrelais bedoel je en waar zit deze? Wordt deze door de motor-ecu geschakeld? Ik heb echt heel weinig documentatie van deze modellen.
Opgelost!
Er was een draadbreuk in de kabel naar het systeemrelais, waardoor deze niet kon doorschakelen. De voeding komt vanaf zekering nr.9 en die ontbrak op het relais. Daardoor stond er dus geen spanning op M3 en M4.
Bedankt voor het meedenken!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar