close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault R19 1800 8V F3P-MOTOR MONOPOINT: Schommelend toerental bij stationair

Bouwjaar: 1996

Wagen heeft 145.000 km en weber injectiehuis.
Bij stationair draaien schommeld het toerental tss 700 en 1000 t/min, ook heeft de wagen soms zin om af te slaan. Na enkele minuten stationair draaien krijgt men foutcode lambdasensor cirquit.
Bij 4-gasmeting volgende resultaat:
850 t/min co 0.00 hc 27 %O2 18.0 CO2 11.7 lambdasignaal blijft tss 50 a 60 mv
2500 t/min co 0.01 hc 13 %O2 1.72 CO2 14.2 lambdasignaal pendelt tss 80 en 900 mv
Benzinedruk stationair en 2500 t/min blijft +- 1bar
Bougies en ontsteking gecontroleerd.
Pakking in en uitlaatcollector vervangen.
Compressie gemeten en alle cilinders ok.
De foutcode lambdasensor komt er maar indien de wagen enkele minuten op stationair draait, wis je de fout en maak je een proefrit dan komt ie niet terug tot de wagen opnieuw enkele minuten stationair draait.Lambdasensor reeds gewisselt met ruilexemplaar.Hoe warmer de motor hoe minder het toerentalschommelt maar is nog steeds aanwezig en foutcode komt ook hier terug.
Data ven temp-sensor, mapsensor zijn bij stationair en verhoogd toerental goed.
Denk aan injectorventiel, iemand enig ander idee

Geplaatst door

geert3496 (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is een lastige maar het is duidelijk dat het mengsel stationair te arm is. Het is voor een rustige stationaire loop zeer belangrijk dat de bougies afgesteld zijn op 0,7 mm, maar dit heeft geen invloed op de mengselregeling.
De benzinedruk is precies goed. Bij het vervangen van de spruitstukpakking heb je ongetwijveld alle vacuúmslangetjes gecontroleerd.
Ik denk toch dat je MAP sensor (heel misschien smoorklep-weerstand)er iets naast zit. Zou je temperatuursensor defect zijn dan zou het mengsel eerder te rijk worden. Ook denk ik dat als de injector niet goed zou zijn het mengsel op toeren helemaal te arm zou zijn; immers de benzinedruk blijft gelijk.

Henk Nobach 0
badge

20 jaar

Vandaag map-sensor vervangen maar geen resultaat.Wat opvalt bij de mapsensor is dat deze bij stationair schommelt tss 360 - 420 mb en bij 2500t/min +- 270 mb.Bij een proefrit valt me ook op dat de wagen tss 1000 en 2500 t/min soms inhoudt, geef je plankgas dan trekt ie goed door.Heb de wagen laten draaien met alle vacuumslangen afgeplugd, uitg map-sensor en resultaat is hetzelfde.

geert3496 0
badge

20 jaar

mogelijk scheur in uitlaatspruitstuk of voorpijp.
J.H

janh5107 0
badge

20 jaar

cont of dat het dopje op de vacuumaansluiting ra op het spruitstuk niet stuk is dit is een vacuumaansluiting die afgestopt is

ksie 0
badge

20 jaar

Dit weekend nog vanalles gecontroleerd, kleppen, distributie andere bougies en kabels resultaat hetzelfde.Als ik de vacuumaansluiting van de mapsensor afstop en met een vacuumpompje 420 mb op de mapsensor zet dan draait de wagen goed stationair.Wat me ook is opgevallen is dat de gasklepstang in het gasklephuis redelijk wat speling heeft, kun je met de hand goed bewegen misschien zit hier het lek?
Klant heeft wagen vandaag terug meegenomen, hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor het mee denken, Geert

geert3496 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.