Hallo,
Ik heb vandaag in een espace gereden waarbij de auto voelbaar begon te schudden bij het acceleren tussen de 60 en 80 km/h.
Volgens mij is dit geen onbelans van de banden/velgen.
Wat zou dit kunnen zijn? Motorrubbers misschien ?
Groet,
Harold
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan ook een aandrijfas zijn.
Hoe is dit te controleren
17 jaar
Een aandrijfas is meestal lastig te controleren, vaak gaat het op gevoel. Bij dze Espace zou je kunnen voelen hoeveel speling er op de as zit. Tevens goed je motorsteunen en wielen/velgen controleren.
Ik heb vandaag nogmaals extra erop gelet...
Bij het optrekken vanaf ca. 50 km/h begint de auto behoorlijk te schudden. Als ik het gaspedaal loslaat is het schudden meteen weg. Als ik het gaspedaal dan loslaat zie ik ook dat de versnellingspook behoorlijk naar voren beweegt (4e versnelling).
17 jaar
Aandrijfassen wisselen van links naar rechts en van rechts naar links.
Hebben deze wel dezelfde lengte ?
Als een aandrijfas niet goed meer is, dan draai je ze toch niet om ! Wat bereik je hiermee ?
Groet,
Harold
17 jaar
Aandrijfas links en rechts zijn het zelfde.De assen zijn ingelopen op de draagvlakken waardoor de wagen gaat schudden.Als je de assen ruilt dan komen de draagvlakken aan de niet trekzijde te liggen waardoor het schudden weg is.
Aandrijfas links en rechts zijn het zelfde.De assen zijn ingelopen op de draagvlakken waardoor de wagen gaat schudden.Als je de assen ruilt dan komen de draagvlakken aan de niet trekzijde te liggen waardoor het schudden weg is.
welk type espace is dit? vanaf 97 kan ook een espace 3 zijn, daar geld bovenstaand verhaal niet voor, assen zijn dan niet hetzelfde.
Ja mijn espace is een JE van 1997.
Ik heb vandaag de motorophanging (motorrubber) bekeken. Ik kan de motor met de hand makkelijk bewegen (van voor naar achter). Mag dit ?
Hoe zit het precies met de aandrijfassen, zijn deze verwisselbaar ?
Alvast bedankt....
17 jaar
bij een espace JE zijn de assen niet verwisselbaar. Bij de linker as draait de binnenste tripode koppeling in de bak. Bij latere types wilde het nog wel eens voorkomen dat de koppeling insleet op het diff tandwiel, je kunt dit zien en voelen als je de as eruit hebt, (bakolie moet eraf) bij dit type espace nog niet gezien, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan natuurlijk. Bij de rechter as loopt de binnenste koppeling buiten de bak, en word gesmeerd door vet. kijk goed of deze hoes niet lek is. als deze lekt, zou ik op deze as gokken, en niet op een motorsteun. succes
alvast bedankt.
Ik zal deze week eens onder de auto kruipen...
17 jaar
Het was de klepspeling, een uitlaatklep had geen speling meer.
Waarschijnlijk moet binnenkort de kop eraf, om een klepzitting te vervangen,want deze zijn blijkbaar al redelijk ingesleten (normaal is de speling 0,4mm, dit is dus al ingesleten).
Is het bij een espace (2.0 8V -F3R) een kop makkelijk te vervangen of moet hiervoor de complete motor eruit ?
Groet,
Harold
17 jaar
motor hoeft er niet uit en is goed te doen kop de +monteren
[quote=abc]motor hoeft er niet uit en is goed te doen kop de +monteren[/quote]
Volgens mij kom je heel moeilijk bij de achterse cilinderkopbouten !!??
17 jaar
Is een cilinderkop van een Megane eigenlijk hetzelde?(nokkenas,kleppen, in- en uitlaten)
17 jaar
kun je redelijk goed bij ,of een kop hetzelfde is van een megane durf ik zo niet te zeggen
Hallo,
Kun je aan de toestand van deze cilinderkop zien of deze goed is ??
[url=http://imageshack.us][img]http://img185.imageshack.us/img185/8601/...[/img][/url]
17 jaar
is moeilijk vanaf een foto lijkt of er lekkage van de koppakking is geweest bij de rechtse cilinder ,en je kunt zo niet beoordelen hoe de kleppen in de zitting liggen
Klopt, het is zo moeilijk te beoordelen.
Wat mij opvalt is dat op de foto de rechtse uitlaatklep wit is, de rest van de uitlaatkleppen hebben een andere kleur. De inlaatklep heeft meer roetaanslag dan de andere.
Mijn theorie: De rechtse uitlaatklep heeft geen of te weinig klepspeling gehad, hierdoor wordt de uitlaatklep te heet (wit).
Door te weinig compressie (slechte verbranding) is de inlaatklep meer verkoolt.....
17 jaar
hoe ziet de zuiger er uit van die cilinder
Dat weet ik niet.
Deze kop is te koop en volgens de verkoper is ie goed.
Het is namelijk dezelfe klep als op de foto (witte uitlaatklep) die bij mij niet meer goed is....
Ik zoek dus een andere (goede) cilinderkop.
17 jaar
[quote=Heroism50]Hallo,
Ik heb vandaag in een espace gereden waarbij de auto voelbaar begon te schudden bij het acceleren tussen de 60 en 80 km/h.
Volgens mij is dit geen onbelans van de banden/velgen.
Wat zou dit kunnen zijn? Motorrubbers misschien ?
Groet,
Harold[/quote]
17 jaar
Dag Harold,
heb het zelfde probleem gehad dacht eerst aan de aandrijfassen maar als tip mee gekregen om injector clean in de tank te gooien na 50km rijden werd het schudden steeds minder en na enkele dagen was het helemaal weg. Het probleem lag waarschijnlijk aan een vervuilde inspuit-injector
gr At
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar