Motor slaat koud goed aan en warm ook ,als je niet te lang wacht
Als je ongeveer ,als je de auto warm wegzet,na twee uur stil staan start slaat hij niet aan.Als de klant dan een tijdje wacht of gas geeft tijdens het starten krijgen ze hem aan de praat.
Het lijkt zoiets van als de benzine drukregelaar lek is dat er teveel benzinedamp in de inlaat is waardoor het
mengsel te rijk is om te ontsteken.Nu hij hier staat doet hij het natuurlijk steeds goed
Ik zie links van de motor wel een drukregelaar ,maar die heeft geen vacuumslangetje
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt me een typisch BDP sensor geval.
kan die bij bepaalde temperatuur problemen geven hij doet het koud en warm goed en slaat ook nooit af
zou eerst bdp sensor en stekker vervangen.
ik heb ook een bdp-sensor gehaald, maar de kleuren komen niet overeen?
Maakt het nog uit welke draden aangesloen worden op de oude?
17 jaar
Lijkt een beetje op dezelfde storing.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Oiram
ja, het maakt zekers uit welke draden je waar aansluit, als je het verkeerd doet slaat ie niet of heel moeilijk aan...
Je moet hem idd wel goed aansluiten anders heb je kans dat hij nog steeds niet goed doet.
en solderen en niets anders...
Met exact dezelfde auto alleen uit 1999 heb ik hetzelfde gehad. Random niet aanslaan (startmotor gaat prima rond).
Uiteindelijk start hij wel eens , en als je dan naar de garage gaat doet hij het gewoon elke keer.
Je probeert van alles, een paar uur laten staan, snel achter elkaar starten of doorstarten je moet toch wat!
Uiteindelijk ben ik er toch achter gekomen, het was een microrelais (in de zwarte box onder de motorkap) met een half verbrand contact. Simpel even conrtoleren door het relaitje van b.v. de mistlampen eruit te halen en uitwisselen met de andere. (onhandig dat er niet bij of opstaat waar de relais voor zijn, als het goed is, is het 't derde relais vanaf de voorkant van de auto gezien). deze relaitjes hebben me al meer in de steek gelaten n.l. koplampen uitgevallen (de reno garage ging draadjes van de verstralers naar de koplampen leggen !!!), de startmotor is dood! en het niet aanslaan. Alle drie die micro relaitjes. ik heb er eentje open gewurmd omdat ik nieuwschierig was en inderdaad simpel een beetje zwarte aanslag van het inbranden op een contactje.
Alle slapeloze nachten waren voorbij.
Hopelijk is het bij jou ook zo iets simpels.
succes
Frits.
17 jaar
P.s. de drukschakelaar links naast de motor is een crash beveiliging in de benzineleiding. Deze is te ontgrendelen door hem simpelweg in te drukken.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar