Renault Scenic: Schurend/ramelend geluid bij bocht naar links/

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo forum leden,

Ik ben nieuw hier en ik heb een paar dagen geleden een Renault Scenic 2.0 16V uit 2000 gekocht.
Toen ik de auto kocht heb ik niet opgemerkt dat er een raar geluid was.
Ik heb wel een korte proefrit gemaakt maar heb vooral bochten naar rechts gemaakt en ging blijkbaar niet hard genoeg om het geluid te ontdekken toen ik wel een bocht naar links maakte.

Het gaat om het volgende probleem;

Als ik met de auto een bocht naar links neem, dan komt er een "schurend" geluid rechts voor vandaan.
Als ik de rotonde 360 graden neem, en dan de koppeling intrap, dan is het geluid weg.
Als ik de rotonde 360 graden neem, en het gas constant houdt, dan valt het geluid wel mee en is nagenoeg niet aanwezig.
Als ik de rotonde 360 graden neem, en gas bij geef dan verschijnt het geluid weer, soms schokt/ramelt de auto dan ook lijkt het.

Als ik rechtuit rijd dan lijkt het probleem niet aanwezig.

Als ik stil sta en het stuur helemaal naar links of naar rechts draai dan hoor ik ook niets.

Ik heb niet zo veel verstand van auto's maar het lijkt mij alsof het met de aandrijfas te maken heeft.

Zijn er mensen die een soort gelijke ervaring hebben meegemaakt of is er iemand die kan aangeven wat het vermoedelijke probleem is?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Vriendelijke groet,

Marco

Marco M 1972

Geplaatst door Marco M 1972 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1755) PRO, 8 jaar geleden

Net gekocht zeg je , bij een garage ?
Zou anders eens met hun overleggen , verborgen gebrek ?
Anders eens op onderzoek uit , wiel er af en alles controleren , wiellagerspeling bv.
Motorsteun , aandrijfassteunlager enz.

Marco M 1972 (0), 8 jaar geleden

Nee, niet bij garage gekocht.
Ik weet dat ik op onderzoek uit kan maar hoop eigenlijk dat dit een vaker voorkomend probleem is zodat ik mij op het meest waarschijnlijke probleem kan focusen.

Marco M 1972 (0), 8 jaar geleden

Het probleem is opgelost !
Het probleem was een kapotte motor steun waardoor er ijzer op ijzer kwam.

Marco M 1972 (0), 8 jaar geleden

Het probleem is opgelost !
Het probleem was een kapotte motor steun waardoor er ijzer op ijzer kwam.

kaleido 1 (1755) PRO, 8 jaar geleden

Hij stond dus in het lijstje , mooi dat je het gevonden hebt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.