Vandaag stond er een Scenic in de werkplaats met een k4m motor en een Siemens motormanagementsysteem. De klacht is dat de motor af en toe niet aan wil slaan. Motor gaat goed rond. De ring rondt het kontaktslot is reeds vervangen. Als de motor niet aanslaat en je probeert de reservesleutel slaat hij ook niet aan!
De auto is voorzien van een vialle LPI installatie.
De Clip geeft aan DF055 Circuit kodesignaal. als hij niet aan slaat dan is de storing permanent en als hij even later wel aanslaat dan is hij tijdelijk, maar dat lijkt mij logisch.
het lijkt er op dat de inspuitcomputer niet gedeblokkeerd wordt tijdens het starten. Wie heeft er een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jammer dat je niet vermeld wat er achter de foutcode staat; cc0, cc1.
Heb je de sm al geraadpleegd betreffende deze foutcode?
Deze foutcode betekent dat er een communicatiefout is tussen de UCH en de rekeneenheid insp. Misschien zit er water in de stekker van de rekeneenheid insp (waarschijnlijk veroorzaakt door dat gas), of is er een waterlekkage in het het interieur zodat de UCH is volgelopen. Zijn de stekkerverbindingen goed dan heb je de dikste kans dat het probleem in het huis hulporganen zit. succes HN
Ik zal morgen even kijken welke foutcode er achter staat ,ik heb het wel zien staan. We zijn pas bezig met Renault.
Die water lekkage is een goeie,daar hebben we nog niet naar gekeken. Ik houje op de hoogte.
Als je dan toch de uch uitbouwd om de stekkers te kontrolern kun zekerheidshalve ook wel een nieuwe kodelijn leggen (oftewel; draadje omheen) zodat interfentie uitgesloten wordt.
opnameelement bdp vernieuwen ??? geen clip niet altijd aan
HN,je bedoelt draadverbinding van UCH naar motormanagement computer ?
Henkie, de kode is C00.
Dan heb je toch een onderbreking of massasluiting op de kodelijn (tussen UCH en rekeneenheid inspuiting). Je schrijft dat het probleem niet altijd aanwezig is. Dus als draadomleggen geen effect heeft moet je gewoon de UCH vervangen. De rekeneenheid van het inspuitsysteem gaan nl. sporadisch defect.
Geen waterlekkage, bedrading gecontroleerd ,is volgens ons goed.
Vandaag nieuwe UCH gemonteerd. Afwachten dus of het probleem nog voorkomt.
Is er ergens een lijst van storingscodes zoals C00? Staan die in de clip of in dialogys?(schrijf ik dat goed?)
Is niet goed met nieuwe UCH. Klant merkt op dat onder het rijden het motordiagnose lampje gaat branden (kortstondig)De motor houdt dan ook licht in,als de motor afgezet wordt slaat hij niet meer aan. Als je het na een uur weer probeert slaat hij toch weer wel aan.
Dit lijkt me een andere storing; de startblokkering laat de motor niet hikken.
Het storingslampje heeft gebrand, wat zijn de foutcodes? Niks? Dan adviseer ik je (net als ksie) de bdp-gever te vernieuwen.
probleem opgelost! Had toch met het gas te maken. De witte doorverbindingstekker onder de zekeringkast in de motor ruimte naast de accu was geoxideert,er was zelfs 1 pootje afgebroken,laat dat nou het draadje van de geschakelde voeding van de ECU zijn ! Blijkbaar zat hij tijdens het meten nog net tegen elkaar ! En onder het rijden onderbrak hij dus, vandaar het stotteren.
Er was dus water in de de zekeringskast gekomen omdat het deksel van de zekeringskast niet meer goed paste vanwege de gascomputer die er naast zit.
Hoort dat ding daar wel ? (Vialle lpi)
Misschien heeft iemand nog tips
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar