Renault Clio: Slaat niet aan of slaat niet af

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 RSI

Deze auto heeft ergens een storing zitten maar waar?
De auto start iedere keer wel maar slaat de ene keer wel aan en de andere keer niet. ALS (!) de motor aangeslagen is kun je de ene keer de motor wel stop zetten met de sleutel en de andere keer niet. Loopt dus dan door met uitgenomen sleutel. Je ziet dan wel de radio uitgaan en de toerenteller uitschakelen.
Contactslot al vervangen maar maakt geen verschil. Zit er wellicht ergens een (bekrachtigings)relais dat misschien hapert?
Welke Renaultman heeft hier een idee over?

Averdonk

Geplaatst door Averdonk (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

biged1971 (0) PRO, 14 jaar geleden

zit er een trekhaak onder de auto????
laatst namenlijk zelfde gehad met een scenic..

Averdonk (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de reactie. Er zit inderdaad een haak onder maar de kabels hadden we al los gehaald. Geen effect. Bij tijd en gelegenheid zoeken we eens verder.

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

Het is een poosje geleden; bij het oliefilter zitten 2 massadraden, die durven door te rotten.

Lukt het om de auto uit te lezen op het moment dat hij niet wil aanslaan?

Averdonk (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de tip. Bij het oliefilter en nog door rotten.........?

Henk Nobach (0) PRO, 14 jaar geleden

Haha, ja bij het oliefilter en nog doorrotten. Dit categorie voertuigen wordt meestal bestuurd door mensen die geen onderhoud aan hun auto plegen.

Misschien dat abc ook nog een aantal tips heeft.

timhoeks (0) PRO, 14 jaar geleden

even aan contactslot meten of dat allemaal wel deugd. de gele draden moeten aan 12v geven en uit uiteraard niet..

Averdonk (0) PRO, 14 jaar geleden

Probleem opgelost. Bleek een 30 amp. zekering onder de paravan geoxideerd te zijn die dan wel en dan geen contact maakte. Blijkbaar een zekering die iets met de ecu te maken heeft want de afbeelding van de MIL stond in de zekeringdeksel.
Alles werkt weer normaal.
Bedankt voor het meedenken en de suggesties.

Averdonk (0) PRO, 14 jaar geleden

En 2 dagen later was diezelfde zekering dus stuk en begon de dynamo rare dingen te doen. Een andere dynamo bleek geen oplossing. Na enig meetwerk bleek de kabelboom gedeeltelijk doorgeschuurd tegen de steun van de luchtfilterbak, net buiten het normale zichtveld.. Kabelboom gerepareerd en nu lijkt het definitief opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.