Hallo, ik heb een Megane Cabrio van 2000 16V en deze start met een sleutel en niet met een kaart.
Als de wagen enkele uren stilstaat slaat hij heel moeilijk aan en moet ik soms 30 seconden starten eer hij aanslaat als hij eenmaal gestart is rijdt hij perfect.De pomp in de benzinetank is al vervangen en ook de krukas sensor is reeds 2 maal verangen maar hij blijft problemen hebben.Het lijkt wel of de benzine terugloopt naar de tank maar zelfs als ik het kontakt enkele keren opzet start hij nog steeds slecht.
Heeft er iemand dit al eens meegemaakt ? Om zot van, te worden die Renaults van tegenwoordig.
Alvast bedankt voor de komende reacties
Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je ff de zoekfunctie had gebruikt dan had je geweten dat het vervangen van de BDP-gever alléén zinloos is. Ook de stekker moet vervangen worden.
[quote=Henk Nobach]Als je ff de zoekfunctie had gebruikt dan had je geweten dat het vervangen van de BDP-gever alléén zinloos is. Ook de stekker moet vervangen worden.[/quote]
Sorry Henk was ik vergeten te melden het stekkertje hebben ze ook reeds vervangen, maar ook dat helpt niet.
18 jaar
lekkende injector(en) ?
18 jaar
[quote=AS1]lekkende injector(en) ?[/quote]
Dat is ook een mogelijkheid maar dan zou hij normaal na een 10 tal seconden moeten aanslaan maar het duurt soms wel 1 minuut eer hij aanslaat.
Ik ga het toch eens nazien misschien toch?
Bedankt voor de reactie!!!
18 jaar
Is het een motor van het type IDE ??
was die er in 2000 al ??
18 jaar
[quote=ksie]Is het een motor van het type IDE ??[/quote]
Ja het is een IDE motor en hij start nog steeds ze gaan er nog eens een nieuw stekkertje op de
toerentalsensor zetten en dan nog maar eens proberen.
18 jaar
[quote=AS1]was die er in 2000 al ??[/quote]
Blijkbaar wel want er staat toch IDE op :-)
Is wel van 12/2000
18 jaar
is een sm van verschenen vraag maar bij je renault dealer
Benzinedrukregelaars komt wel voor dat deze defect zijn.
[quote=limp]is een sm van verschenen vraag maar bij je renault dealer[/quote]
Mag ik weten wat een sm is ?
Een terugroepactie of zo misschien?
Alvast bedankt!!!
18 jaar
[quote=ksie]Benzinedrukregelaars komt wel voor dat deze defect zijn.[/quote]
Benzinedrukregelaars,
zitten er dan meer op deze wagen en waar bevinden deze zich dan ergens.
We hebben vandaag de stekker vervangen van de toerentalsensor maar
helpt ook niet hij starte vandaag na de 3de keer en telkens 5 a 7 seconden gestart.
Daarna de hele dag geen probleem gehad tis alleen na een 8 tal uren stilstaan.
18 jaar
Service Mededeling de dealer weet wel wat er wordt bedoeld moet je als set vervangen en stekkers controleren
groeten limp
als de sensor en de druk regelaar nog niet is vervangen dan MOET je dit echt eerst doen zoniet dan kan je wel eens in een hobby project vervallen sterkte
Limp
[quote=limp]als de sensor en de druk regelaar nog niet is vervangen dan MOET je dit echt eerst doen zoniet dan kan je wel eens in een hobby project vervallen sterkte
Limp[/quote]
Op de motor zit een metalen bus waar een metalen drukleiding opzit en de injectoren zitten veronderstel ik en daar zitten 2 sensoren bovenop die zeer goed zichtbaar zijn zijn dat de 2 die je bedoeld ?
Alvast bedankt!!!
18 jaar
ja die bedoel ik kleur van de binnen stekkertjes moeten dacht ik goud/koper kleurig zijn zo niet ook die vervangen ik heb verschillende gehad met dit probleem . verv en het is weer in orde komt alleen voor bij ide motoren
limp
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar