Hallo luitjes,
Ik heb het volgende probleem met mijn renault clio, hij loopt slecht stationair met een warme motor. Het blok ligt te schokken en het lijkt net of hij af en toe op 3 cilinders loopt. Bij verhoogd sationair toerental geen problemen en tijdens het rijden ook niets te merken.
Nu heb ik het volgende al gecontroleerd:
1 koppaking
2 bougies
3 bougieafstand
4 bougiekabels
5 bobine
6 vacuumslangen
7 inlaatpakkingen, en pakking van injectiehuis
8 klepspeling
Wie o wie heeft een suggestie?
Motor: E7J
1.4 8 klepper
Monopointinjectie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij heeft ie ook nog een verdelerkap. Controleer de grafiet stif eens of deze niet versleten is.
Heb je al naar je uitlaatspruitstuk gekeken of deze niet is gescheurd de lambdasonde zit hier vlakbij en kan dus verkeerde signalen binnen krijgen. meet ook de bovenste dode punt sensor: weerstand: 200 - 800 ohm eventueel met scope meten.
De auto heeft een een goede verdelerkap en bdp sensor, maar de lambdawaarde blijft hoog terwijl ook af en toe de hc, co, co2 lambda en o2 sterk wisselen.
Wat nu?
Uitlaat is heel, misschien een kapotte inlaatspruitstukpakking. Kga woensdag verder.
Heb bougiekabels vervangen en het inlaatspruitstukpakking en voetpakking injectiehuis.
4- gaswaardes nu Apk in orde, maar vind het nog steeds dat de auto af en toe een soort over lijkt te slaan.
Iemand een idee?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar