Had een probleem met een stotterende motor, slecht optrekken. Bij de garage zei men dat dit de bobine was, gebeurde wel vaker. Deze vervangen voor ¤79,45. Dik een half jaar later weer hetzelfde, maar toen 3 in een week. Deze zelf vervangen voor ¤166,88. Totaal dus ¤246,33. Nogal duur niet? Een slechte serie bobines? Renault.nl hiervoor 2x aangeschreven, wordt intern bekeken, wacht nog steeds op reactie. Wie heeft meer slechte ervaringen met de bobines van Renault?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is al heel lang een bekend probleem bij Renault.
Er zijn al een paar keer vernieuwde versies uitgebracht maar ook dat helpt niet.
Je zal waarschijnlijk het nog wel eens krijgen.
ze gaan vaak kappot en zijn inmiddels inde tussen handel verkrijgbaar voor 45 euries incl geloof ik
er zijn japanse (denso) bobines in de handel en die geven die problemen niet meer
Denk er om als er sagem in zit en je doet er denso in kan dit ook weer veel problemen opleveren.
wat voor problemen dan ????
Ik heb er een paar gehad waarvan het leek als of hij weer op 3 cil.liep terwijl de bobine niet stuk was.
gaan inderdaad veel stuk maar zeggen nu dat ze het probleem onder controle hebben
heb diverse klanten gehad die ze stuk hadden en bij renault nederland gaan ze daar nogal laks mee om vaak rekening klant en ze zeggen dat het bijna niet voorkomt maar de praktijk is anders
wel jammer van diehouding zeker als de bedrijfszekerheid in het spel is
als ze voor 3 330 zijn code staat op bobine zijn ze slecht advies vervangen of eentje reserve meenemen (bij renault dealers hebben ze hier een schrijven over)
Duurde even met de fa.Renault maar na lang beraad intern konden ze er toch niets aan doen, die dingen gebeuren nu eenmaal. (3boubines in een week)Dus einde verhaal. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat!!!!! (Hopen we)
19 jaar
Beste Simon,
Ik reageer wat laat. Ik zou als ik jou was toch een briefje aan de Renault importeur wagen. Het is een probleem van Renault en niet van de klant als er een struktureel probleem is, kijk maar een op het duitse Renault forum scenic.de!
Sinds feb-'05 in bezit van 1.6 16v aut.'01.
Vorige eigenaar heeft deze smetteloze auto weggedaan na 18500km! Vanwege de onbetrouwbaarheid door defecte bobines! Na een periode prima gereden te hebben ontstond het volgende probleem.
Bij 24500km stotteren direkt na het starten. Contact met dealer(1 jaar uitgebreide garantie) en na wisselen van een bobine nog steeds stotteren, uiteindelijk 2 bobines gewisseld voor sagem laatste type. Tot mijn verbazing zijn de vervangen bobines van het merk Denso en de resterende 2 oude zijn van Bosch!
Conclusie kan zijn dat alle bobine fabrikanten problemen hebben om een betrouwbare bobine voor deze auto te maken.
Iedereen is bezig met het vervangen van de bobines door allerlei alternatieven, maar waardoor gaan ze eigenlijk stuk.
Ik denk dat een bobine door twee mogelijkheden kapot kan gaan.
Ten eerste door te veel warmte en ten tweede door "doorslaan" als de vonk bij de bougie niet wil overspringen.
Om meer kans te hebben dat een vonk overspringd heb ik NGK BKR 6 EK bougies (2 massa electroden) gemonteerd. Overigens worden deze bougies aanbevolen door NGK en niet die met een massa electrode.
Na de vakantie (km 31500) met flinke sleurhut naar Karintië gaat het nog steeds goed.
Ik tweifel nag aan het warmte idee, maar het afnemen en weglaten van de sierkap op het blok zou verbetering kunnen brengen maar misschien ook problemen in de regen. Dus dat heb ik niet geprobeerd.
Scenic groeten en succes, Kees
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar