Heren,
Onlangs heb ik een revisie turboblower op mijn Scenid 1.9 DTI laten monteren wegens olielekkage. Maar nu na een proefrit bleek dat zodra de motor warm is hij erg stinkt naar verbrand olie of vet. Volgens de monteur komt dit door de pasta wat bij het monteren is gebruikt. Kan ik begrijpen. Als tweede hij fluit wel erg hard bij het optrekken. In het verleden heb ik dit nog nooit gehoord, ook niet toen hij nieuw was. Als ik bv accelereer van 80 naar 120 km dan hoor je de turbo fluiten, Zodra hij 120 km bereikt heeft wordt het minder. Zal er ergens een druk afstelling niet goed zijn? Ik hoorde oevrigs dat tijdens de proefrit de luchtinlaat slang ook gebarsten was?
Kijk met belangstelling uit naar een reactie.
kees
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de intercooler nog heel???
Willem
abnormaal fluiten is niet normaal. ga anders even langs een daeler voor informatie
Heb ik dus gedaan na reparatie, hij dacht dat het kwam doordat er volgens Renault geen pakking nodig is tussen de turbine en het huis? Na verloop van tijd zou dit moeten gaan dicht zitten? een vreemd verhaal vindt ik.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar