hallo,
heb een probleem af en toe met de koppeling deze slipt soms tussen 2000-2300 toeren
bij klimmen of voluit optrekken.
en soms schakelt hij moeilijk in de een en lijkt het soms dat de remdruk bekrachtiging soms weg valt.
het blijkt dat dit met elkaar te maken kan hebben?
zou mij iemand kunnen vertellen wat er aan scheelt?
MvrGr. CVW
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij zo'n 2000 toeren levert de motor zijn grootste kracht (koppel) en trekt dus gewoon door de koppeling heen.
Dat wordt een nieuwe koppeling-set.
Moeilijk schakelen in 1 kan daar ook mee te maken hebben. Dan komt de koppeling misschien niet goed vrij.
Kun je met motor uit wel goed naar 1 schakelen?
Heb je het nu in de winterperiode voor het eerst?
Versleten koppeling kan een oorzaak zijn. Deze koppelingen zijn listig omdat er ook een zelfstellend deel in de drukgroep zit. Het kan na een paar weken weer over gaan als de drukgroep zich verstelt. Ik zou de koppeling nog even laten zitten en het gaspedaal iets terugnemen zodra de koppeling begint te slippen.
Het kan ook komen door "bevriezen" van het hydraulische druklager. De remvloeistof in het hydraulische deel van het lager laat zich lastig verversen omdat dit achter de nippel zit.
Probeer de remvloeistof te verversen in een verwarmde/vorstvrije garage. Remvloeistof verversen in de leiding tot aan de nippel, koppeling een paar keer bedienen, weer doorspoelen en dit een paar keer herhalen. Dit is belangrijker dan vaak wordt gedacht...
13 jaar
Inderdaad een paar weken voorzichtig aan met die koppeling: er zijn diverse gevallen bekend waarin de zelfsteller in de koppeling de oorzaak is en als dat inderdaad het geval is, verstelt hij zich binnen een paar weken en is je probleem opgelost.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar