Renault Grand Espace: Slot LA defect

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG

LS

Heb een Grand Espace 2000 op LPG (G3).
Bij vergrendelen met sleutel (zowel op afstand als op portier) als met de vergrendeling van binnnen uit in het midden bij het lampje in de hemel vergrendelt de deur LA niet. Ik hoor ook geen vergrendeling die 'bezig' is.
Heb het forum nagepluisd, maar nog niets vergelijkbaars tegengekomen.

Heb inmiddels de stroom van de accu gehaald voor een reset van het systeem, maar nada, blijft weigeren.
Kan me niet voorstellen dat het een zekering is, maar zal morgen manual hierop nalopen.

Iemand een oplossing? (Deels) Defecte centrale vergrendeling? en hoe kom je daar achter? Mechanisch????? Iets anders??

Dank voor jullie hulp.

groet GE2000

GrandEspace2000

Geplaatst door GrandEspace2000 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Espace? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

't garagistje (0) PRO, 12 jaar geleden

Soms is er een draadbreuk in het flexibele gedeelte tussen de auto en de deur.
Soms is het elektromotortje op het slot zelf stuk.
Het eerste is het makkelijkst te controleren.

GrandEspace2000 (0), 12 jaar geleden

Dank voor de snelle reaktie garagistje van achter den hoek :-)
Draadbreuk is makkelijk te controleren? Hoe dan?
Heb geen 2 linker handen, maar om nou te zeggen 2 rechter, dat zou veel te ver gaan ....

Heb op duitse site inmiddels handleiding gevonden als het inderdaad aan het motortje ligt. Ben dan schattenderwijs 1-2 dagen bezig....
zal de link hierrnaartoe erbij plaatsen. hebben anderen er ook nog iets aan.
voor reapratie motorjte:http://www.espacefreunde.de/cms/index.ph...
voor verwijderen bekleding deur: http://home.arcor.de/ma/maraudermoni/Esp...

groet GE2000

Ramjod (0) PRO, 12 jaar geleden

Deurbekleding demonteren .
Stekker van het slotmotortje nemen en een 21 watt lampje in de plaats van het motortje aansluiten op beide draden.
Het lampje zal moeten oplichten wanneer men de centrale vergrendeling bediend.
Zowel bij openen en sluiten.
Dan is de bedrading OK.

GrandEspace2000 (0), 12 jaar geleden

G'morgen Ramjod
THX!! Ga het dit weekend proberen. Heldere omschrijving.
Moet zelfs mij lukken met technische handigheid ;-).
I'll keep you informed!

Gr GE2000

www.donautomotive.nl (0) PRO, 12 jaar geleden

Waarschijnlijk draadbreuk inderdaad.

GrandEspace2000 (0), 12 jaar geleden

Hoi helpers,

Mijn linkje naar 'deurbekleding verwijderen' past niet bij mijn type GE :-(.
Dus deels zelf mogen pionieren, viel al met al niet tegen, op het meest cruciale punt na: de draden uit de motor krijgen. Deze motor zit nl. i.t.t. de info die ik op een Duits forum kreeg (o.a. foto's) niet geheel, of zeg maar helemaal niet vrij, maar om het hoekje waardoor ik nog niet goed heb kunnen voelen/zien hoe de stekker te verwijderen. Gezien de folie die ook stuk kan bij grof geweld heb ik het voor vandaag maar hierbij gelaten.
Resultaat: 3-hoekig plastic verwijderd bij raam (opwippen met hand/schroevendraaier aan verticaal deel), bekleding verwijderd (zit met 4 schroeven (Torx) vast (2 onderaan de deur, 1 in de deurgreep en 1, verassing! achter de speakerbekleding die met een schroevendraaier op is te wippen).
Daarna plastic bescherming voorzichtig verwijderd met handkracht (zachtjes!) en mesje om de lijm tussen deur en plastic door te snijden aan de slotkant.
Morgen meer en af (hoop ik)

Groet GE 2000

sjaak10918 (0) PRO, 12 jaar geleden

zorg er voor dat je bij het monteren wel de plastic bescherming goed monteert want anders krijg je wateroverlast in de auto.

GrandEspace2000 (0), 12 jaar geleden

Goedenavond,

Een deel van het karwei zit erop. Het slot doet het weer :-).

Na wat geklungel aan het slot en na motortje met een sleutel 8 losgedraaid gehad tehebben en de motor nog niet kunnen verwijderen :-( mijn aandacht naar het tussenstuk gelegd (na nog wat verder googlen over het onderwerp). En......ja hoor: draadbreuk vlakbij de overgang van de carrosserie/stekker naar de deur toe.
Gemaakt: eerst met verbinding voor elektriciteitsdraden ('lasklem'), bleek te fors voor rubber omhulsel....... toen met tape, bleek te zwak voor goede verbinding ondanks (beperkt) in elkaar draaien van draden...... ten slotte lasklem fors geminimaliseerd : paste er net in. Alles weer terug tussen deur en kar en proberen: het deed het weer.

Nu nog effe zorgen voor de rest: het terug verzegelen van de deur middels de plastic bescherming (blijkt te bestaan uit PE=polyethyleen), die niet met gewone kit of bisonspul verbonden kan worden. Wie weet raad??
Sjaak jij een ideetje?

De rest moet me wel lukken.

Groet GE 2000

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.