UPDATE 26-1: Renault heeft geeist dat YouTube de film verwijderd. Blijkbaar te bang voor de waarheid!
Maar het internet is vrij; dus zie hier het filmpje nogmaals:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_6B5x6o...
--------
Ik heb afgelopen jaar een (splinter)nieuwe Renault Trafic gekocht. Als je het stuur los laat is de auto binnen 4 seconden een rijbaan naar rechts geschoven om vervolgens een haast haakse bocht te willen maken.
Zie ook online het filmpje op: (deze film is verwijderd in opdracht van Renault Nederland B.V.)
Dit probleem speelt vanaf de eerste dag dat ik deze splinternieuwe Renault Trafic heb gekocht. Renault Nederland is van mening dat deze wagen volledig conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen.
De auto is ondertussen extreem vaak uitgelijnd. Elke keer wordt er iets gecorrigeerd bij de uitlijning, maar het probleem is nooit meer dan 100 kilometer afwezig. De banden zijn al vele malen L/R V/A verwisseld en ik heb nieuwe banden gekocht. Het stuur staat iets scheef, niet heel erg veel. Renault weigert het probleem op te lossen en het product te maken. Ze stellen dat de uitlijning goed is en dus de auto niet naar rechts kan trekken.
De plaatsvervangend hoofd van de plaats van de verkopende dealer heeft tijdens het rijden verklaard dat het levensgevaarlijk is. Hij heeft van hogerhand zijn uitspraken moeten corrigeren, de directie heeft dit bevolen. Renault heeft dit ook expliciet weergegeven in hun brief, ze ontkennen alles volledig.
Renault heeft op papier verklaard dat de auto conform specificaties is en weigert het probleem op te lossen. Ik heb een opname van een Renault medewerker waarin wordt aangegeven dat Renault het probleem wel opmerkt, maar de oplossing niet kan vinden. De telefonische ondersteuning van de ANWB is van mening dat het probleem kan zitten in de differentieel of in het stuurhuis.
Er bestaat de mogelijkheid dat Renault dit waarschijnlijk weigert te maken omdat de kosten voor vervanging te hoog zijn. Dit laatste is feitelijk ook bevestigd door de medewerkers van de verkopende Renault dealer. Daar is mij gezegd dat ze moesten verklaren dat de auto conform was, dat ze met de rug tegen de muur staan.
Renault geeft aan dat ik een derden expertise kan opvragen (bijv. via de ANWB). Maar ze willen niet op voorhand erkennen dat ze er iets mee gaan doen. Ze zeggen alleen dat ik dan een reactie krijg. Ik denk niet dat ze het zullen erkennen, het kost ze immers geld.
Ik baal dus behoorlijk van mijn aanschaf, ik heb deze auto gekocht omdat mijn bejaarde Corolla naar de garage moest om iets te maken. Ik had geen zin om zoveel tijd kwijt te zijn aan reparaties. Dus heb ik een nieuwe wagen gekocht, je mag verwachten dat je na een stuk rijden geen pijn in je handen krijgt van het corrigeren van de wagen.
Iemand ideeën hoe we dit probleem wel kunnen oplossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is natuurlijk een moeilijk probleem, maar het is jammer dat de dealer hier zich laat kennen,
die moet toch proberen om het probleem op te lossen.
Auto's verkopen kan iedereen , maar nu nog problemen oplossen, die zijn er maar weinig, op allerlei gebied , roep maar, TV's Computer's enz.
Als er wat stuk is zijn ze helaas vaak niet thuis.
Ja, in princiepe moet de dealer dit toch tekkelen
Ik moet zeggen dat dit ook niet de sterkste kant is van Renault Nederland.
En ik ben bang dat de ANWB ook niet met de juiste oplossing durft te komen, want die wil geen partij kiezen, omdat dit een nieuwe wagen is.
Maar ja toch maar door bijten.
Succes.
Jan Teunissen
Zou de BOVAG in dit geval iets kunnen betekenen?
Je kunt even contact met ze opnemen...zie www.bovag.nl
en onder het rijtje "Service" staat klachtenbemiddeling.
Ik denk dat het onderwerp eerder gesloten is geweest omdat Problemcar zich liever niet wil bemoeien met conflicten.
Daarom verbaast me de heropening een beetje.
Ik ben bang, dat iedereen zich wel eens of meermalen in z'n leven zwaar in de steek gelaten heeft gevoeld in een soortgelijke situatie.
Ik kan er een boek over schrijven,tenminste.
Maar hier heb je allemaal weinig aan vrees ik.
De ANWB is een onafhankelijke organisatie dus zie ik niet in waarom ze deze auto niet eerlijk zouden willen beoordelen.
Daarom raad ik aan dit te doen. ( via een keuring want telefonisch is niet erg zinvol ).
Maar als een duidelijk probleem wordt gekonstateerd en Renault blijft weigeren kun je het nog aan de Bovag voorleggen al verwacht ik daar ook niet veel van.
Veel sukses en laat ons weten hoe het afloopt s.v.p.
14 jaar
"Daarom verbaast me de heropening een beetje."
Tjaart, de reden staat hier:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
mvg,
Hans.
Anwb gaf het al aan: Mogelijke oorzaken aandrijving of stuurhuis. Trekt de auto ook naar rechts als je het gas loslaat? In overleg met de bovag (ivm garantie) de auto door bv. de anwb laten onderzoeken.
Groet,
Bert
14 jaar
ik ben van mening dat er nu verwarring gaat komen door 2 topics met 1 en dezelfde klacht
voeg de topics bij elkaar
ik denk dat de anwb een advies voor diverse controles gaat geven en dat renault komt met raporten waaruit blijkt dat ze dat allemaal hebben gedaan en afgesteld
einde van die discussie
de bovag zal hier niets mee(kunnen) doen omdat zij nooit op de stoel van de fabrikant/importeur kunnen gaan zitten en zo een garantie afdwingen
de macht van bovag is renault(dealers) uit de bovag zetten
dan is meteen de hele discussie ten einde met alle garanties op nieuw en gebruikt
dus ook deze zal niets kunnen betekenen zolang ren zich beroept op het comform specs zijn van het voertuig
je kan hoogstens een verzoek indienen om bij een dealer of importeur de auto grondig te laten testen/controleren
of je hebt binnen de wettelijke tijd een mogelijkheid de koop ongedaan te (laten) maken
dit zal weer inhouden dat je een fors bedrag voor de gereden kilometers en afschrijving moet doen omdat je te laat bent met deze optie binnen de wettelijke termijn
een laatste optie is om enkele delen zelf te laten vervangen en hopen dat je het snel oplost
dan kan je naar renault misschien hard maken dat het betreffende onderdeel niet deugdelijkis en de oorzaak van het probleem
dat is een keuze die je nu moet nemen
[quote=CARS&MOTORS]ik ben van mening dat er nu verwarring gaat komen door 2 topics met 1 en dezelfde klacht
voeg de topics bij elkaar
ik denk dat de anwb een advies voor diverse controles gaat geven en dat renault komt met raporten waaruit blijkt dat ze dat allemaal hebben gedaan en afgesteld
einde van die discussie[/quote]
Dat idee heb ik dus ook, ik verwacht er weinig van. Vooral omdat Renault zich zo raar opsteld.
Op dit moment vriest het en dan rijdt de auto relatief rechtdoor. Nu heeft hij ruim 300 meter nodig om een baan naar rechts te gaan. Ik heb ondertussen met twee Renault dealers afspraken gemaakt en als het weer boven nul is, gaan we rijden.
>Trekt de auto ook naar rechts als je het gas loslaat?
Dat weet ik niet, ga ik testen. Hij trekt wel naar rechts als je de koppling ingedrukt hebt.
Dank voor alle tips, medewerking en ik hoop dat we het probleem eens kunnen oplossen.
Koop nooit een Renault Trafic is mijn eindconclusie.
14 jaar
je koopt niet echt een renault
het is een samenwerkings auto
renault
opel
nissan
Renault heeft geeist dat YouTube de film verwijderd. Blijkbaar te bang voor de waarheid!
Maar het internet is vrij; dus zie hier het filmpje nogmaals:
http://www.youtube.com/watch?v=Zu_6B5x6o...
14 jaar
Ik heb ook wel eens vergelijkbare problemen gehad met de uitlijning tot ik er achter kwam, dat de veerpootlagers versleten/stuk waren.
14 jaar
klopt, maar toch niet bij een nieuwe wagen?
14 jaar
Dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker.
14 jaar
Ik snap hier niets van: Het probleem is direct controleerbaar, dus het is voor Renault een kwestie van sleutelen / proefrit / sleutelen / opgelost. Inkoppertje zou je verwachten, voor zo'n auto en zo'n merk.......
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Trafic of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar