close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Espace: Spontaan uitval/stotteren boven de 2500 toeren

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16v

Het probleem dat we in eerste instantie ondervonden was dat de espace tijdens het rijden spontaan uitviel (helemaal of half).
Na de uitval auto uitzetten en ff wachten en was weer normaal te starten. Na een tijdje werd het probleem erger en viel direkt na het herstarten weer uit.
Een bekende is met de auto naar renault garage gegaan. Daar heeft men geprobeerd de auto uit te lezen maar dat lukte niet. Daarnaast hadden 4 verschillende monteurs elk een andere mening wat het kon zijn. Hierop heeft men de bdp sensor preventief vervangen. De auto begon ook al langzaam aan meer als een diesel te klinken. Hadden al het vermoeden dat het de nokken as verstel was.
Tijdens de vakantie in Oostenrijk zijn we er al achter gekomen dat als we hem laag in de toeren reden we redelijk probleemloos konden rijden. Op de terugweg is het probleem zo erg geworden dat we ons moesten laten afslepen door de ADAC. Hij viel heel snel na het starten uit, starte helemaal niet of liep maar op halve kracht. De garage waar we naar toe werden gebracht kon de auto ook niet uitlezen en de reparatie zou te lang duren waardoor de ADAC de auto naar huis heeft gebracht.
Eenmaal thuis zijn de nokken as versteller en alle riemen (distributie en multi) vervangen. Ook dit leek weer te helpen en de auto deed het weer een tijdje. Verder is ook de ontstekingscomputer opgestuurd om te laten controleren. Hierbij is echter niks gevonden.
Na het een en ander uitgeprobeerd te hebben zijn we er achter gekomen dat het onder de 2000/2500 toeren en korte stukken (max 30km) eigenlijk best goed ging. Ook ben ik er achter gekomen dat de vonk wegviel maar de spanning op de bobine bleef. Hierop heb ik de bobine en alle bougies vervangen.
Hierna heb ik de stuurpulsen van de computer nagemeten met een oscilloscoop en ben er achter gekomen dat de computer bewust de vonk uitzet. Daarna heb ik zelf een tester gekocht en kon wel de foutcodes uitlezen van de auto. Hier gaf die alleen aan dat er een probleem was in de start onderbreking. Ik heb deze codes gewist en heb de auto afgebeuld (hoog in de toeren, lange stukken autobahn, enz.). Pas na 3 maanden viel de auto weer uit. Nu weer uitgelezen en een hele waslijst aan fout codes gekregen. Die weer gewist en verder gereden.
Het probleem werd weer heftiger en is zelfs nu zo erg dat deze niet meer wil starten (je hoort af en toe dat er een vonk komt maar die blijft niet). Er zijn 4 fout meldingen die eigenlijk altijd terugkomen en dat zijn:
-DF271 ACTUATOR RELAY OUTPUT VOLTAGE,OPEN CIRCUIT OR SHORT CIRCUIT (MEMORY)
-DF057 UPSTREAM OXYGEN SENSOR CIRCUIT,OPEN CIRCUIT OR SHORT CIRCUIT (MEMORY)
-DF062 IGNITION COIL 2-3 CIRCUIT,OPEN CIRCUIT OR SHORT CIRCUIT (MEMORY)
-DF061 IGNITION COIL 1-4 CIRCUIT,OPEN CIRCUIT OR SHORT CIRCUIT (MEMORY)

Als de auto rijdt is het een fijne auto, dus ik zou de storing graag oplossen.

Geplaatst door

bushnoodel (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het hele verhaal klinkt toch als een ontstekingsprobleem (een onvoldoende krachtige vonk).
Weet je zeker dat je bobines een goede voedingsspanning en een goede massa-aansluiting hebben? Heb je überhaupt geen probleem in je massaleidingen? Ook niet in die tussen motorblok en carrosserie?

Heino4267 650

14 jaar

wat je kan controleren zij de krachtzekeringen naast je accu,losnemen en controleren soms zijn de pootjes halfweggerot en valt de spanning naar de ecu kortstondig weg en valt dus de vonk weg

rico1047 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Espace of stel zelf een nieuwe vraag.