Renault 19: Sputterende motor

Bouwjaar: 1992

Hallo,

Ik heb volgend probleem al een tijdje voor. Als ik +/- een half uur met mijn auto heb gereden, dan begint de motor vreemd te doen. Als ik het gaspedaal helemaal doorduw, dan begint de auto lichtjes te schokken. Het is dan dus niet mogelijk meer om degelijk op te trekken.
Als ik stil sta springt mijn toerenteller voortdurend op en neer rond de 1000 toeren. Des te langer ik stil sta, des te meer de pijl van de toerenteller naar onderen gaat (minder toeren dus). Na een tijd valt de motor dan stil en hoor ik altijd een vreemd brommend geluid (+/- 3 sec.).
Als de motor koud is heb ik geen probleem, hij start perfect. De schokkende motor verhelp ik met het trekken van mijn choque, maar dit zuipt echt erg veel benzine.
Heeft iemand raad voor mij?
Ik rijd met een: Renault 19; benzine; bouwjaar 1992.

Spadbal

Geplaatst door Spadbal (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault 19? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Choke? In een '92-er?

Ik denk dat jouw probleem in de bobine zit.

Spadbal (0), 18 jaar geleden

@ WCP 178: hoe kan ik dit controleren?
@ Henk Noback: wat is een bobine?

Sorry, ben een leek op het vlak van auto's. Ik dacht dat het iets te maken zou hebben met het koelingssysteem (koelvloeistof,...) maar ik heb totaal geen kennis van de techniek van een auto.

Spadbal (0), 18 jaar geleden

@ WCP 178: toen ik mijn auto kocht had ik dit probleem niet. Als het dus aan de zomer/winterstand van de luchtfilter zou liggen, zou ik dat probleem dan niet vanaf het begin hebben gehad (het probleem van de schokkende motor dus)?

Safrane10698 (0), 18 jaar geleden

@ Henkie, ik had een automatische shoke op een R19 uit 1990.

(hele fijne auto)

Spadbal (0), 18 jaar geleden

@ WCP 178: kan je dan ook verklaren hoe het komt dat ik het probleem kan oplossen door het trekken van de choke?

Henk Nobach (0) PRO, 18 jaar geleden

Eddy, hoe kan het dat jouw auto een choke heeft? In '89 zijn bij Renault de laatste personenauto's afgeleverd met een choke. Is de auto van jouw een (voormalig) grijs kenteken uitvoering?

Spadbal (0), 18 jaar geleden

@ Henkie Nobach
http://files2.turbosquid.com/Preview/Con...
--> dit is een render van de wagen waarmee ik rijd. Het is een Renault 19 GTX-TXE 1700 cc. Ik heb ergens op internet gevonden dat deze wagens van de jaren '80 afstammen dus dit is wss de reden waarom ik nog een choke heb. In mijn autopapieren staat echter dat de wagen voor het eerst in omloop werd gebracht in '92. Ik ging er dus vanuit dat '92 het bouwjaar was van de wagen.
@ WCP 178: een telefoontje naar de garagist heeft uitgewezen dat de kans groot is dat je gelijk kan hebben.

techno11283 (0) PRO, 18 jaar geleden

een auto die bij warme toestand schokt en door meer brandstof te geven wel goed loopt wil zeggen , deze krijgt in warme toestand te weining brandstof (filter) of waarschijnlijker (te veel lucht) valse lucht facuum slangen of dergelijke ( pak een sigaret of rook apperaat en kijk of het ergens naar binnen gezogen wordt m vr gr

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 19 of stel zelf een nieuwe vraag.