Renault Laguna: start goed bij koud maar slaat gelijk af/ slecht starten bij war

Bouwjaar: 1997, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0 lit.

Zit al een tijdje met het probleem alles nagekeken en delen vervangen schoongemaakt maar niks help.
Is de motor koud dan start het goed maar wil niet stationair draaien motor slaat dus af.
Rij ik honderd meter verder dan blijft het wel stationair draaien.

Bij warme motor wil het niet starten.
Als ik het gaspedaal tijdens het starten diep intrapt dan start de motor wel aan en draait stationair slaat ook niet af.

Vervangen zijn Temperatuur sensor en TDC is schoongemaakt.
Omdat ik op LPG rij ga ik op de snelweg regelmatig op benzine rijden.

Wie heeft een oplossing hiervoor ?

BVD. Albert

Bonito

Geplaatst door Bonito (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Laguna? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

AS1 (105), 17 jaar geleden

Zorg eerst dat hij goed loopt op benzine.
Als hij niet stationair wil lopen op benzine maar wel met ingedrukt gaspedaal (je omzeilt dan in eerste instantie de stappenmotor van het stationair toerental), dan moet je die stappenmotor nakijken. Schoonmaken of vervangen als deze niet goed werkt.

Bonito (0), 17 jaar geleden

Op benzine heb ik het zelfde probleem gelijk als op LPG.
De werking van de stappenmotor heb ik bij stationairdraaien gecontroleerd door de stekker los te koppelen, de motor slaat af.
Dus ga ik ervan uit dat de stappenmotor wel werkt.

AS1 (105), 17 jaar geleden

wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld?

Bonito (0), 17 jaar geleden

Asi. Mijn kleppen zijn bij 288 d.km. afgesteld inmiddels heb ik 317.500 d.km. op de teller staan.
De motor loopt stationair goed +/- 950 t/min. maar als ik de toeren laat oplopen naar +/- 1500 t/min. dan gaat de motor
licht schommelen net of de er een cilinder niet goed werkt.
De compressie meting is goed, ik ga ervan uit dat de kleppen niet verbrandt zijn.
Deze probleem doet zich vanaf 295 d.km. voor. Ik heb de 2 bobines vervangen door imitatie en probleem blijft.

AS1 (105), 17 jaar geleden

Je moet op gas elke 20000/30000 km de klepspeling laten controleren. Dus dat zou ik maar weer laten doen.

De compressiemeting is misleidend. Bij ingezakte kleppen sluiten de kleppen misschien nog wel goed, maar wordt de tijd dat de klep dicht zit te kort. Gevolg is slecht lopen.

Bonito (0), 17 jaar geleden

Asi, Maar het doet ook voor op benzine en ik heb injectie en op bezine heb ik het zelfde probleem.
Op LPG kan ik het wel begrijpen deze vluchtige gas is afhankelijk van o.a de juiste klepspeling en geen verstopte luchtfilter.
Maar op benzine gaat het alleen meer benzine zuipen maar de motor start er wel op.
Bij 288 d.km. zijn de kleppen afgesteld, en het probleem deed zich vanaf 295 d.km. voor.

teunissen (0), 17 jaar geleden

De stappenmotor zal wel werken, maar ik krijg het idee dat hij te traag is.
Daardoor komt hij te laat en verzuipt de motor en krijg je hem gas zeker niet gestart.
Reinig de stappenmotor goed, daar is speciaal spul voor, of ga langs een goed!!!!!! inbouwstation,
want daar zijn er niet veel van in nederland.

Succes Teunissen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.