Hallo, ik ben wessel en ben Renault monteur, maar dan als schadehersteller. :)
Na thuiskomst zonder problemen neer gezet, waarna de volgende dag de auto niet meer wou aanslaan.
Hij start wel. En met door starten valt de auto even stil waarna er een plof volgt.
Hij is nog 1x aan geslagen waarna er veel witte rook uit voort kwam wat erg stonk.
Je zou zeggen, lekke kop. Maar waarom dan dat geplof en niet starten?
Ik heb de volgende dingen na gekeken.
- BDP sensor gedemonteerd en schoongemaakt (ook de stekker verbinding)
- Bougies gedemonteerd en op geschuurt.
- Gekeken of er een vonk word gegeven naar alle bougie's en dat was positief.
Ik weet niet waar ik moet beginnen, iemand een suggestie?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ligt het magneetje in de sleutel soms los?
Ja dat is goed.
Het is echt een mechanische probleem.
welk soort motor is dit?
is dit eentje met stroomverdelerkap?
of een blokbobijn?
tja, ook het eerste wat in mij opkomt, de verdelerkap.
Het is er 1 met verdelerkap.
Vandaag heb ik hem wel kunnen starten.
Maar bij stationair draaien, pingelt de motor hevig.
distributie op tijd???
14 jaar
Ja, daar is niets aan gedaan.
Is ook een ketting, dus is nog nooit vervangen.
Dan zou ik juist op letten. Van mij part zet je hem even op gevoel op BDP. Dus krukas op bdp en nokkenas
Zou nog kunnen dat je bdp info niet juist is doordat de vertanding verschoven is bv?
heb je er toch wel benzine in zitten (ipv diesel)? die motors gaan nooit van tijd als je er niet aan sleuteld. Hoe zagen rotor en verdelerkap er uit dan? zwarte koolstift in het midden niet vast of ingebrandt? en als ie niet vervroegd zou er ook nog wat met je mapsensor aan de hand kunnen zijn, maar meestal word het zo moeilijk nooit bij een twingo.
heb je de compressie al gemeten?
Bedankt voor het mee denken.
Maar diesel getankt?
Ik heb al aangegeven dat hij 1 x nog is gestart.
Vandaag starte hij ook en heb ik een stukje kunnen rijden, na het vervangen van de brandstof filter en nieuwe bougie's.
In het begin reed hij goed maar na een km of 5 ging die weer inhouden en bij thuiskomst draaide cil. 3 niet meer mee.
Je zou zeggen dat die simpele motortje's niet zo moeilijk zouden doen. Maar het blijkt toch te kunnen.
Toch bedankt. En als iemand weer wat weet hoor ik het graag.
We moeten toch afgaan op jouw bevindingen en metingen. Van ons zul je niet de oplossing mogen verwachten......
Ja dat weet ik, vandaar dat ik het toch een beetje een rare vraag vind, of ik diesel hebt getankt.
ik vind het veel raarder dat jij je probleem nog niet opgelost heb!
Ik denk ik vraag het even aan "goede" professionals maar daar hoor jij niet bij. ;)
Maar toch bedankt voor het mee denken.
Haal een, of alle bougies eruit en laat de motor ronddraaien door de startmotor. Als je dan koelvloeistof ziet is zeker je koppakking lek.
Het slecht niet willen aanslaan zou zeker kunnen komenn door een koppakking die tussen de cilinders lekt, dus als bovenstaand geen uitsluitsel geeft doe dan een compressie meting en een cilinder lektest.
Inderdaad, de c-motoren met ketting leveren nooit problemen met het niet op tijd staan.
BDP sensor kapot, nieuwe erop (inclusief stekker) en dan doet ie t weer.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar