Hallo ik ben Sandra en ik heb een probleem,een week geleden ben ik mijn autosleutels kwijt geraakt,(ik heb maar 1 sleutel).na vier dagen zoeken zag ik op het internet staan ,drie manieren om je auto te starten zonder sleutel,slot uitboren 3 minuten schroevendraaier erin slaan en dan starten met de draadjes ,die drie min hebben bij mij 2 dagen geduurd,en het enige wat het heeft opgeleverd zijn blaren dat kreng start niet,eindelijk had ik stroom de radio ging aan ,waarom weet ik niet maar ik luisterde naar men buurman die zei die draadjes aan je contactslot kan je eraf knippen,nu heb ik dus geen stroom en ik weet ook niet hoe of wat ,ik vertik het om naar de garage te gaan ,omdat ze hebben gewed dat ik dat ding niet meer aan de praat krijg,men sleutels heb ik trouwens terug gevonden,wie kan me uit de brand helpen met tips
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De garage heeft gelijk! De auto moet de sleutel herkennen voordat je kan starten.
De tijden dat je een auto "even" met draadjes zo start zijn lang voorbij.
Heb je nou het startslot intussen gemold (in geboord)??
Dat had je dan niet moeten doen. Nu moet er een ander startslot in.
Dit wordt een nieuw contactslot in iedergeval.
Wou de auto niet starten er gebeurt dus niets of ging de motor wel rond maar sloeg niet aan ?
Ik lees dat de sleutel zoek was...
2 maanden
warschijnlijk de simpelste oplosing is om er een goedkope tweedehanse contactslot in te platsen en imand met een obd2 kompioeter de elektronise antiediefstal laten ferwijdere (bij renault mascpt's kan dit hoewel, de renault garage dat niet graag doet).
2 maanden
Koop vooral geen nieuw contactslot van 15 Euro. Die krengen gaan niet lang mee.
Als alleen de sleutel zoek was dan zou ik voor nu de diefstalbeveiliging laten zitten en alleen het slot vervangen door een gebruikte (met sleutel uiteraard).
2 maanden
Je contactslot bestaat uit twee delen:
1. het elektrische deel: daar heb je de draden vanaf geknipt. Als je slim bent heb je voor het knippen een foto gemaakt van hoe het aangesloten zat óf je hebt in de isolatie geknipt zodat aan het elektrische deel nog de draadkleuren zichtbaar zijn. Als je weet hoe de draadkleuren hebben gezeten kun je de bedrading via solderen en isoleren vrij gemakkelijk (laten) herstellen.
2. het mechanische deel: daar heb je dus in liggen boren. Je kunt dat uitbouwen en op de sloop een ander contactslot met bij behorende sleutel halen. Je zult dan wel de binnenwerkjes van de sleutels moeten verwisselen om te zorgen dat de startonderbreker de juiste code krijgt.
Als je een sleutel hebt waar het binnenwerkje (dus het printje met de transponder) niet uit kan, zul je bij de dealer een contactslot moeten bestellen op de code van je huidige sleutel (die code staat op de sleutel).
Alternatief kun je de oude sleutel op de uitleesring vastplakken, maar dat is óók een baggeroplossing.
2 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.
2 maanden