hallo
ik heb een probleem met een twingo semi automaat, als je bij een koude motor de sleutel omdraaid gebeurd er niets de stratmotor laat niets van zich horen . na een minuut of 5 klooien met de sleutel doet hij het en dan vervolgens de gehele dag geen probleem tot de volgende dag weer hetzelfde geklooi. ik heb het stekkertje van het startrelais en daarna ook de startmotor vervangen maar helaas zonder resultaat
wie heeft er nog een tip
alvast bedankt Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Contactslot misschien?
suc6
Peter
Sorry maar dat ligt bij deze wel iets moeielijker om een diagnose te stellen
Vorig jaar heb ik zo een overgenomen met problemen aan de koppelingspomp.
Ikzelf heb deze omgebouwd naar handgeschakeld ,dus de hydrolische koppelingspomp verwijderd en vervangen door een pedaal met kabel ,dat even terzijde.
direkt na de ingreep wou deze niet meer starten zoals bij u,er blijken heel wat veiligheden op dit systeem te zitten,als ik mij goed herinner zit er 1op de rempedaal en 1 op de vernellingsbak om te zien of hij wel neutraal staat maar ook 1 op de hydrolische pomp (drukmeting)
wanneer je start controleerd deze of de hydrolische koppeling ingedrukt staat ter voorkoming dat de wagen vooruit zou schieten tijdens het starten ,omdat ik de pomp verwijderd had en vervangen door een mechanisch systeem moest ik deze beveiliging overbruggen
mogelijk is er onvoldoende druk of een verkeerde meeting daar
ook het neutraalkontakt in de versnellingsbak moet goed werken,ook de rempedaalschakelaar heeft een belangrijke funktie,ook daar zit en beveiliging tegen starten op.
deze uitleg is juist indien het een wagen is die uitgeruist is met een normale 5 gang bak en dito versnellingspook.
Vanaf 2002 bestaat hierin een nieuwe versie waarbij je een vernellingspook hebt die alleen voor en achteruit kan om op of af te schakelen.
Heeft u al eens een spanningsmeting uitgevoerd op de stuurdraad van de bendix (startmotorrelais)
Ik heb al gehad dat er maar 10 volt aan deze gemeten werd, en dat kan onvoldoende zijn om het relais aan te trekken,wat zou kunnen verklaren dat wanneer de batterij wat beter geladen is hij het wel doet.
U zou ook met een goed geladen startbaterij s morgens eens kunnen proberen of beter nog ,voor u s morgens start ,de batterij eerst eens een uurtje op te laden als hij het dan wel doet is het duidelijk te weinig spanning.
succes
peter
Massaverbindingen en laadspanning al gecontroleerd?
https://problemcar.nl/topic/renault/auto...
17 jaar
de auto heeft stroom zat maar het relais word gewoon niet bekrachtigd
Zit hem waarschijnlijk idd in de beveiligingen die MAXIM beschrijft.
Meten is (z)weten...
17 jaar
de dealer komt met een verhaal dat wanneer je de deur opent iets in werking word gesteld (een of andere pomp die aangestuurd word door en relais) die dus hapert
ze zijn info aan het in winnen bij de importeur en komen dan met het resultaat
vreemd vreemd vreemd vreeemd verhaal ik hou jullie op de hoogte
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar