auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio: startonderbreker

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Hallo Allen
Ik heb een probleem met de startonderbreker die er meestal met beide sleutels niet AF wil.
Is hij er vanaf dan kan ik met beide sleutels de auto starten en blijft de startonderbreker er af tot Ik de auto op slot doe en dan weer open dan gaat de startonderbreker er weer met geen mogelijkheid af. Met beide sleutels.
Probeer Ik het de volgende dag weer start hij gewoon.door vaak de deuren the openen en the sluiten wil het probleem wel eens weggaan.Ik heb al enkele relais bij de zekeringen gewisseld maar zonder resultaat.
Heeft iemand een idee of een schema van de startonderbreker.
Ik heb hem uitgelezen met een v30 maar geeft geen foutmelding.
Als het lampje snel knippert zegt hij wel dat hij geen sleutel ziet.
Heb de spoel bij de sleutel gemeten maar hij meet gewoon ohms door.
Ik weet het niet meer.

Mvg ronald

Geplaatst door

ronald d (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De spoel in de sleutels durft wel eens defect gaan en door te drukken op je sleutel druk je ook op die spoel in de sleutel. Dan kan het zijn dat de strtvrgr af gaat.
Heel zelden zit het defect in de UCH computer interieur.
Probeer eerst eens te drukken op je sleutel terwijl je het contact aan zet. Doet ie het dan vaker goed dan zou ik eerst een nieuwe sleutel proberen.

ter info :
Eenmaal de startvergrendeling er af is, blijft die eraf tot zo'n 10 seconden na contact af. In die 10 seconden wordt bij het aanzetten van contact geen controle van de sleutel uitgevoerd. Daarom kan je dan ook met je beide sleutels zo makkelijk herstarten.

't garagistje 0
badge

11 jaar

Bedankt voor de reactie
Dit Zou zeker de oplossing kunnen zijn.
Nu probeer Ik de sleutel te openen maar Ik heb het idee dat er een trucje voor is want Ik zie geen schroefje maar krijg hem met men nagels niet open.
misschien Ben Ik te voorzichtig???
Zodra Ik hem open heb gekregen laat Ik weer wat weten

Mvg ronald

ronald d 0

11 jaar

je moet met een platte schroevendraaier in het sleutelringgat de twee helften van elkaar schuiven

't garagistje 0
badge

11 jaar

had het op you tube al gevonden.
ik heb het spoeltje op de print vd sleutel gemeten en deze meet ohms door ook de printbaantjes lijken in orde.
kan het zo zijn dat dit type sleutel ook een spanning nodig heeft voor de startonderbreking. want bij mijn megane zit er een blokje los van het printplaatje en dan gaat de startonderbreker eraf.bij deze zie ik dat de spoel naar het ic loopt en die heeft een spanning nodig.
mijn idee zou dan zijn dat 1 sleutel niet ingeleerd is hoewel de centrale deur vergrendeling het wel doet en dat er bij de andere sleutel misschien een slecht contactje is dat ik door hard te drukken de startonderbreker er wel af krijg of dat dat batterijtje dan wel goed contact maakt.
helaas heb ik de andere sleutel niet bij de hand anders had ik deze eerst bekeken maar als ik weet dat de sleutel spanning nodig heeft voor de startonderbreker dan heb ik weer wat hoop.

mvg ronald

ronald d 0

11 jaar

voor zover ik weet heeft de spoel in de sleutel geen spanning nodig om de startvergrendeling te deactiveren
Je kan dit makkelijk testen door zonder batterij te proberen (als ie niet volledig defect is), meestal kan je door een beetje druk uit te oefenen op de spoel, het doen werken. Op nieuwere sleutels is een zwart laagje lak op de spoel aangebracht om ze te beschermen (alhoewel ze toch nog stuk gaan)
Als de batterij van het type 2016 of 2025 (zo'n twee centimeter doorsnee is) dan moet de sleutel tov de startvergrendeling nooit worden ingelezen wel de afstandsbediening (2 aparte systemen in 1 sleutel)
Als de batterij kleiner is 1220 of zo dan moet ze wel ingelezen worden.

't garagistje 0
badge

11 jaar

ik heb momenteel niet zoveel tijd om de startonderbreker te testen omdat er kleine kinderen zijn logeren maar om terug te komen op de spoel in de sleutel als deze niet goed zou zijn zou deze oneindig moeten meten toch.de sleutel doet het zeer sporadisch en omdat ik veel tijd kwijt ben geweest met het uitsluiten van eenvoudige punten heb ik nog niet uitgesloten of 1 of beide sleutels het sporadisch doen.het viel me alleen op dat om de deuren te ontgrendelen ik 1 van de sleutels harder moest indrukken.verder is het zo dat meestal bij de eerste keer proberen dat de startvergrendeling er af gaat en daarna weer een hele tijd niet.begin volgende week kan ik weer verder met mn onderzoek.
tot nu toe alvast bedankt en een prettig weekend

ronald d 0

11 jaar

garagistje bedankt voor de oplossing.

het spoeltje was goed maar heb de aansluitingen op de print opnieuw door gesoldeerd.
daarna starte hij meteen.
nu de andere sleutel ook maar opnieuw solderen.

bedankt en ik hoop dat veel mensen hier nog profijt van hebben

ronald d 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.