auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Kangoo: startprobleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 19dti

hij start zowel bij koud als bij warm weer slecht maar niet altijd.
de gloeipitten gecontroleerd deden het nog wel of zijn deze aan slijtage onderhefig?
als hij eenmaal gelopen heeft start hij direkt weer.
dus het probleem doet zich alleen voor als hij lang stil gestaan heeft b.v. s'morgensvroeg of sávonds op het werk.

vr. gr. jelle

Geplaatst door

jboxma (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is er niemand die voor het bovenstaande een oplossing heeft?

jboxma 0

13 jaar

lucht in het systeem controleer de brandstof leidintg en ook de retour leidingen

jan5047 0
badge

13 jaar

als je het contact aanzet zullen normaliter de gloeibougies gedurende ongeveer 10 seconde werken. Als er een controle lampje aanwezig is zal dit dan uit gaan. daarna blijven de gloeibougies nog enkele seconden werken. Tijdens het starten werken ze ook. Dit kun je controleren door met een spanningszoeker of voltmeter te kijken of dat klopt. Natuurlijk moeten de gloeibougies zelf wel in orde zijn. Meestal zullen ze niet alle 4 tegelijkertijd stuk gaan. Of er al 1 of meerdere stuk waren weet je doordat voorheen de motor op 3 of minder cilinders aansloeg en pas later op 4 cilinders ging lopen.

Als gloeikaarsen ok zijn en alle dieselleidingen mooi dicht,hebben wij met dezelfde wagen voorgehad
dat de dieselpomp niet 100% correct was afgesteld.Best laten controleren bij Dealer of dieselspecialist.
De distributieriem lag perfect,maar de fijne afstelling gebeurt met de poulie van de pomp.
Bij deze is de voorinspuiting niet correct bij koud start.
Wel interessant om te weten:bij extra koud weer (lees:onder vriespunt) startte de wagen perfect.
Bedoel ik: Bij de momentele temperatuur denk ik dat de voorverwarming amper aanslaat.
Je kan ook eens zelf een 5-tal seconden stroom steken op de gloeikaarsen en starten.
Is dit ok,pomptiming controleren.

Dedobbelaere 0
badge

13 jaar

Bij een dti moet de lengte van de gloeiers korrect zijn.(vele soorten)Bij de dealer kan je de juiste krijgen volgens je auto.
Oude gloeiers gloeien vanuit het midden.Nieuwe beginnen aan de tip waar het nodig is.
Soms gaat de ontluchtingsbalg lucht pakken of de retourklep sluit niet waardoor de diesel terugloopt.
.In de garage meet de amperetang hoeveel ampere er naar de gloeiers gaat.Van hieruit kan ik het niet checken.

claxon 0

13 jaar

Misschien ook eens een lektest van de verstuivers laten doen.

Kan ook de hogedruk pomp zijn zal deze dingen in iedergeval goed uitsluiten en testen.

jeffrey2309 0
badge

13 jaar

bedankt voor de reacties
het probleem zit hem niet in de gloeibougies die doen het
wel gemerkt dat er kleine lucht belletjes vanuit de brandstoffilter komen maar zijn zo weer weg.
ook was het slangetje van de turbo ingesleten maar dat heeft toch geen invloed op het starten?

jboxma 0

13 jaar

Lucht in het brandstofsysteem kan het ook zijn.

Wat betreft een slangetje bij de turbo die ingesleten is is natuurlijk niet goed maar niet heel relevant voor bij het starten mits het niet heel groot is.

Lektest verstuivers al uitgevoerd?

jeffrey2309 0
badge

13 jaar

Volg jan zijn advies eens op. Let vooral op de aanzuigleing en de verbindingen die hoger dan de brandstoftank liggen. Bij lekkage lekken ze niet naar buiten, maar lucht naar binnen omdat er onderdruk op staat tijdens het lopen. Is die lucht toevallig in de buurt van de verstuivers tijdens het starten? dan werken de verstuivers enige tijd niet omdat ze de lucht staan samen te persen tot die in de retour verdwenen is.

de verstuifers + leidingen zijn droog zie nergens diesel
de luchtbelletjes zijn er alleen bij de start gedurende 5 a 7 seconden

jboxma 0

13 jaar

het gaat om de slang boven de tank en onder de auto naar het brandstoffilter en dan verder naar de pomp

kan ik de retour klep controleren zoja hoe en datgeld ook voor de ontluchtingsbalg
verder wil ik iedereen bedanken voor alle mogelijke oplossingen
ik ga hier mee verder
jullie horen nog van mij kan een poosje duren i.v.m. drukte en vakantie.

jboxma 0

13 jaar

Als je eventjes op de balg knijpt alvorens starten,moet je toch voelen als de diesel weggelopen is,en moet ie dan toch goed aanslaan?

Dedobbelaere 0
badge

13 jaar

hallo daar ben ik weer
het probleem is nog niet verholpen
ben bij de garage geweest die begon gelijk over de kleppen die dicht zouden staan gecontroleerd niets mee aan de hand.
en gevraagd naar de paar lucht belletjes in de aanvoerleiding
ook dit zou normaal zijn
hij start ook niet elke keer slecht soms slaat hij na een keer gloeien gewoon aan
zou het kunnen zijn dat de verstuivers smerig zijn en zou dit kunnene worden verholpen door een blikje claener door de brandstof te doen? een tip van een kennis

jboxma 0

13 jaar

Heeft de auto nog symptomen,stompt hij soms als je accelereert?

claxon 0

13 jaar

omdat de auto het probleem niet altijd heeft blijf ik erbij!!! lucht in de aanzuigleiding en van daar uit af en toe in de verstuivers. Als een slang op een aansluiting lucht naar binnen zuigt zie je geen lekkage aan de buitenkant... Door voorzichtig 0,1 bar druk op de tank te zetten kun je onder de auto bovenop de tank misschien toch de plek van de lekkage vinden. Wij deden een hoeveel poetsdoeken om de luchtslang en bliezen dan gedurende enige tijd via de tankdop een hoeveelheid lucht in de tank zodat er een lichte overdruk ontstond. met 0,1 bar druk je de vloeistof al meer dan een meter omhoog..e moet de tank natuurlijk niet te barsten pompen. De druk welke je op een losse binnenband zet is al voldoende om het gewenste effect te bereiken.

nee hij acceleert prima als hij eenmaal loopt heb ik
verder geen probleem.
en als hij warm is start hij prima.
en de andere tip kan ik dit weekend wel proberen
ik begrijp dat door de druk die je erop zet dan de brandstof wel is te zien?

jboxma 0

13 jaar

in de meeste gevallen wel, behalve als er een kraal op het einde van van een metalen leiding zit en de slang met een klem eromheen zich door de druk een beetje opschuift waardoor die strak tegen de kraal komt te zitten. Maar je bent dan ook direct van je probleem af... Let op! de brandstof wordt door een leiding die deel uitmaakt van de tankvlotter boven de tank uit gezogen. Dus kik daar even.

hallo iedereen
het probleem is volgens mij opgelost ik kreeg een tip om een keer verstuiferscleaner te gebruiken en vanaf nu doet hij het weer beter.
maar ik heb nog een probleem met deze zelfde auto.
hij begint soms zomaar te trillen aan de voorkant.
ik heb gelijk de voorbanden laten balanceren maar daar zit het niet in, want hij trilt ook niet in het stuur maar toch geprobeert.
het is waarschijnlijk ook geen stuur of andere kogel want de auto is net apk gekeurd.
wie heeft een tip.

vr. gr. jelle

jboxma 0

13 jaar

Zie je tijdens het schudden vele belletjes verschijnen aan de retour?
Bij mij was 1 van de 3 zwarte draadjes aan de stopsolenoide gebroken.(zit in zwarte bescherming die je kan wegschuiven)
Er zijn nog mogelijkheden zoals eerder genoemd,verstuivers die lekken.

claxon 0

13 jaar

Report by jboxma
het is opgelost ik heb een tip gekregen om een keer verstuifercleaner tegebruiken en het is nu een stuk beter.
vriendelijk dank voor Uw bijdrage.
vr. gr. jelle


Reactie verplaatst door Moderator

moderator 0
badge

13 jaar

@ jboxma: niet op "Rapporteren" klikken maar op "Antwoord direct" onder de laatste reactie.

moderator 0
badge

13 jaar

ik had iederen al bedankt maar kreeg mail van problemcar dat ik niet alle berichten had beantwoord.
daarom kon ik geen nieuw probleem voorleggen.

vr. gr. jelle

jboxma 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.