Renault Kangoo: Stationair labiel

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: KGCO Lucas pomp

Vroeger als ik autosnelweg had gedaan dan draaide hij stationair labiel.Na een tijdje op de gewone weg dan draaide hij terug stationair perfect.Nu is hij steeds stationair labiel.1 ding bevalt me niet ,de choke kabel staat warm of koud steeds strak?Zijn er nog mogelijkheden:vliegwielsensor,3° verstuiverdraadje,stekkers opschuren,pomp begint te sukkelen,egr? Mijn vervroeging tikt even bij kontakt aan.Er zit alleen nog zo 'n potentiemeter op maar die dient voor het nagloeien dacht ik.100.000 km oud is hij.bewerking:is misschien het O- ringetje en of busje stuk op de gashendel?

De student

Geplaatst door De student (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Kangoo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

't garagistje (0) PRO, 13 jaar geleden

op het moment dat ie stationair slecht draait, heb je dan rookvorming? Maakt de motor een kletterend lawaai?

Hoelang tikt de vervroegingsklep bij koude motor (contact aan, geen start)?
Bij draaiende motor, tikt deze met onregelmatige onderbrekingen (stationair)?

veel vragen omdat het niet zo makkelijk is om een oorzaak aan te duiden.

*Ben niet zeker maar de choke kabel wordt deze niet met een klep aangestuurd (drukregelklep zoals een turbodrukregelklep) indien wel kan je ze eens afleggen, alhoewel ik denk dat het enkel een impact heeft op het stationair ttl)
*vliegwielsensor valt niet te ontzien, ik neem deze altijd mee (soms slecht contact tussen fiche en sensor)
*3de verstuiver meestal klettert de motor sterk bij gasgeven
*vervroegingsklep kan ook, meestal onregelmatig draaien (kan gepaard gaan met wit/blauwe rookvorming

Als je wilt kan ik je een onderdelen overzicht doormailen (vraag het me in een mail) is een overzicht met een paar zinnen info per onderdeel/strategie

mvg

De student (0), 13 jaar geleden

Er heeft iemand mij verteld dat ik de speling van de distributieriem moest nakijken.De vervroeging tikt 1,5 sec bij kontakt aanBij107 ooo km zijn de verstuivers ook zo goed niet meer (wartels eens lossen).Klepspeling ga ik zeker nazien.Hij rookt niet.Maar een maand terug hield de motor in bij zacht optrekken.Het is weg na een reisje van 600 km.De vacuum van de choke hangt aan zo een electrisch blokje.

De student (0), 13 jaar geleden

Het ligt uiteen .Inlaat vol zwart.Egr was een beetje aan het lekken .Bij reinigen is deze weer ok .Bij het aansliuten van de vacuumrelais op 12 V heb ik kortsluiting?Het nr :HOM 100788 + en - staat aangeduid.De choke blijft nog steeds aanstaan,warm of koud.Bwerking/ 8,45 V staat op de stekker van mijn koudstart vacuumrelais.Dit is dezelfde als mijn egr.De egr lekte + de koudstart die steeds aanstond hebben de I-collector stevig vervuild.Beide zijn nu afgekoppeld.De distrubitie heb ik ook een beetje aangetrokken.Het resultaat mag er zijn.Wanneer ik nu aan de koudstarthendel dan mindert hij in toeren maar ik zal 's morgens wel een beetje gas geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.