Hallo,
Ik heb een Laguna Grand Tour 2.0 IDE uit 2001 die sinds vorige week opeens slecht stationair loopt, lijkt of hij op 3 cil loopt, motor storing lampje gaat na een tijdje ook knipperen, als ik de motor +/_ 1200 toeren laat draaien gaat motor storing lampje weer uit en geeft geen storing meer aan, heb motor uitgelezen en geeft stationair de storing cilinderoverslag cil 1 herkent.
heb nieuwe bougies en nieuwe bougiekabels(origineel)gemonteerd maar dit mocht niet helpen.
heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet.
de km stand is 166000
mvg Martin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, waarschijnlijk in de bobine. die willen graag kapot.
Oké bedankt voor de info, dan ga ik die eerst ook maar vernieuwen. laat het weten of dan de storing verholpen is.
9 jaar
Heb nu ook de bobine vernieuwd maar probleem is niet verholpen. na een tijdje stationair draaien gaat weer motorstoringslampje knipperen en zegt dan esp defect. met uitlezen geeft hij nog steeds cilinderoverslag cil 1 herkent.
9 jaar
Dan is het zaak om de injectors te controleren en evt. een compressietest uit te voeren.
Dan komt u nu in het betere speur en meetwerk terecht.
De IDE motor is om en nabij de slechtste motor die Renault heeft uitgebracht, motoren vervuilen snel en reparatie is kostbaar. Cilinder overslag oftewel miss fire zegt niets over de ontsteking maar dat in dit geval cilinder 1 niet meedoet. Peter geeft al een beetje aan dat het speurwerk gaat worden maar als de motor al zover vervuild is dan zie ik het somber in.
9 jaar
hoezo zie je het dan somber in?? is er niets aan te doen dan? met motorreiniger of injectors vervangen,of is de cil kop overleden?
9 jaar
kan het niet zijn dat het vuil los is gekomen? ik heb namelijk net een rit gemaakt van ongeveer 3500 km,+/- 1700km heen en terug,
9 jaar
Het kan ook zijn dat er een klep zover in de zitting ligt door slijtage dat deze is uitgesteld, de klepspeling kan dan niet meer worden opgeheven door de klepstoter.
dit is niet altijd lekker zichtbaar met een compressie test, dat is juist het lullige van deze motoren.
Nogmaals , dit is even een zoekplaatje vrees ik.
Misschien dat iemand even met een endoscoop kan kijken naar kleppen en zittingen.
dan ga ik maar cil kop laten controleren en dan maar zien waar het schip strand, tot zover bedankt voor de info, laat het weten als ik uitslag heb van de controle.
9 jaar
heeft even geduurd maar motor is gecontroleerd,compressie is goed motor gecontroleerd op vervuiling viel allemaal erg mee, inlaat gedemonteerd en injectoren gecontroleerd. injectoren zijn de boosdoeners. Dus nu opzoek naar injectoren voor een schappelijke prijs. nieuwe injectoren zijn 143 euro per stuk dus ik hoop ze ergens anders te kunnen krijgen dus als iemand weet waar ik injectoren (nieuw of gebruikte) kan kopen hoor ik het graag.
9 jaar
Snuverink Borculo even bellen.
Vervuiling van de injectoren is een bekend probleem. Deze kunnen ultrasoon worden gereinigd. Tank eerst eens Shell V-Power.
9 jaar
Dank jullie voor het meedenken, rijd nu al weer een tijdje op shell V-Power is rijdt al stukken beter ga nu de injectoren vervangen omdat injector van cil 1 blijft lekken. heb injectoren gevonden voor een mooie prijs
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar