close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault 5: stationair/geen vermogen

Bouwjaar: 1986

hallo allemaal,

allereerst iedereen een goed 2004 toegewenst.
ik heb een renaultje 5 ,en de motor wilt niet lekker stationair lopen.ik heb een blik geworpen op de cabarateur,maar dat is allemaal abracadaba voor mij.nu is het eigelijk nog erger geworden,ik reed laatst weg,en naar 200 meter viel het vermogen bijna weg.uiteindelijk sloeg de motor af.na een paar keer sloeg de motor gelukkig weer aan,maar vanaf dat moment had de motor helemaal geen tekkracht meer,,ik kon nog net in de 2 ongeveer 40 km/pu rijden.....alsof de motor ter plekke veels te veel benzine kreeg,en aan het verzuipen was.de choke stond niet aan,,dus ik heb nu ff geen idee wat te doen..
iemand een goede tip?????

groetjes

wilfred

Geplaatst door

willyde (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

doet ie het alleen bij koude motor?
blijft je choke klep niet hangen?

RDijkstra 0

20 jaar

hallo reinder,
de chokeklep is niet gesloten als je dat bedoeld,en ik heb geen idee of die het alleen met koude motor doet,,het gebeurde wel met een koude motor,maar ik heb daarna niet meer gereden,ik ben als de dood dat tie me laat staan.

willyde 0

20 jaar

heb je een automatische choke of handmatig?

RDijkstra 0

20 jaar

een handmatige choke.

willyde 0

20 jaar

is de wagen nog voorzien van contactpunten?zo ja eerst vervangen
indien niet delcocap en rotor vervangen,eventueel ook de bougiekabels en bougies

van gorp 0

20 jaar

hallo andre,,,
keeee,en dan waarschijnlijk de domste vraag van de week:
waar zitten die contactpunten?je leest het al,,ik ben echt een leek .pffffffff,,geef mij maar een gitaar,,das makkelijker.

willyde 0

20 jaar

Ik neem aan dat je dit al gecheckt hebt,maar zit er niks in de lucht inlaat van de auto?

Safrane10698 0

20 jaar

hallo sebastiaan,

bij de luchtinlaat zie ik nix bijzonders.overigens vindt ik het geweldig van jullie dat er zo wordt meegedacht.THX!

willyde 0

20 jaar

dit ligt waarschijnlijk aan de ontsteking.
heb ik ook aan de hand gehad. Hoorde je ook af en toe een knal uit de uitlaat

smetsersk 0

20 jaar

gewoon even een goedkoope dorpsgarage opzoeken voor je zelf veel dure dingen gaat vervangen [onodig]dat is echt zonde van je geld

slot 0
badge

20 jaar

Ik heb een Renault Express met een getransplanteerd 1,7 blok uit een GTX. Ik heb/had hetzelfde probleem wat jij hebt. Ik heb onderhand de volgende zaken al nagekeken.
verdelerkap=OK
Bougiekabels=nieuw
Dynamo=OK
Bobine=Vervangen (sloop)
BDP sensor=Vervangen (sloop)

Het blijkt dat de BDP sensors en bobines het nog wel eens willen begeven. Nu weet ik niet wat voor motoruitvoering je hebt maar als je een vraagbaak ergens leent staat daar wel in welk blok welke bobine moet hebben. Maar goed.. na het hele elec. systeem nagelopen te hebben bleek alles goed te zijn (trek voor de gein je Accu minpool er eens af als ie stationair loopt.)
Toen ben ik eens gaan kijken op slangengebied. Zorg er goed voor dat je carterontluchtingsslang goed gemonteerdzit naar je carburateurvoet en luchtfilter want anders ga je misschien de mist in op valse lucht. En heel belangrijk het vacuumslangetje van de voorontsteking. (bij een 1.7 haalt íe zijn vacuum van het inlaatspruitstuk) Want als die niet goed vast zit trekt ie ook valse lucht bij de vleet. Nou ja verder heb ik zo even geen tips omdat mijn auto na het carterontluchtingsslangetje (vanaf 15-jan) weer acceptabel loopt. Maar mocht er meer zijn dan zal ik dat zeker even posten.

Algert 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.