Hier een mooi probleempje voor de experts:
Ik heb pas geleden een r5 sl 1.1 5 deurs 89 er gekocht.Maar deze heeft een tijdje geleden een lekke koppakking gehad waarna deze kop gevlakt is.
Maar ik denk dat er een prutser aan t werk geweest is want ik had binnen een maand verbrande contactpunten omdat men de transistorontsteking omzeild had en de punten rechtstreeks op de bobine hadden gezet.nu had ik een vraagbaak geleend en dit weer gecorigeerd.
Als ik t goed heb gezien zit cilinder 1 niet aan de distributiezijde.
Nu kwam ik er ook achter dat men de bougiekabels heeft verwisseld hier komt mijn probleem:
Zo zitten de kabels nu op volgorde:
1=cilinder 3
2=cilinder 4
3=cilinder 1
4=cilinder 2
Ze moeten zo zitten:
1=cilinder 1
2=cilinder 3
3=cilinder 4
4= cilinder 2
Corigeer me als t nodig is.
Tevens loopt de auto niet lekker in de lage toeren en waneer de onteking in deze situatie op tijd staat dan start ie slecht .Ik weet bijna zeker dat ik last heb van valse lucht in t spruitstuk kan ik dit tijdelijk oplossen met een trucje want ik ga pas over een week aan de sleutel met hem.
Ik heb geprobeerd de onsteking zo te draaien dat hij ontsteekt volgens de merktekens op de bak en tandwiel mar dan krijg ik hem niet aan de praat.
Nu is mijn vraag hebben ze de nokkenas niet op tijd gezet met t terugmonteren van de kop ?
Of zit de voet van de onsteking verkeerd ? kan die er op meerdere manieren op ?
Ik weet dat de tandwielen van de distributieketting gaatjes hebben die tegenover elkaar moeten staan. Kan de distributie kap er makkelijk af,en moet ik dan alle olie aftappen ? De poelie heb ik er zo af.
Graag wat tips en alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als het klopt is het een C motor met een distr.ketting en geen snaar.Dan heb je met een koppakking geen nokkenas afstellingen.
De onsteking aandrijving van een C motor: als je de 1e zuiger(vliegwiel zijde) boven draait op onsteking (dus de kleppen van de 4e op tuimelen)dan moet de gleuf in de verdeleraandrijving in de lengte richting van het blok staan met de dikste kant aan motorblokzijde. Je plaatst de verdeler, bougiekabel 4e zit aan klepdeksel zijde, volgorde met de draairichting mee 1.3.4.2.
Slecht aanslaan koud kan door een slecht werkende choke komen.
Klep niet goed dicht of te slap veertje.
Contactpunten moeten goed zijn, afstellen op 0,40 mm of 57 graden contacthoek. Vaste vooronsteking staat op een klemmetje op de bobinekabel, meestal 0 of 6 graden.
kijk dat is info die ik nodig heb alvast bedankt !
20 jaar
je mailt maar als je er niet uit komt
edkorna@quicknet.nl
Ik ga het zo proberen dus ik meld t wel als t gelukt is.
20 jaar
T is nog niet gelukt want volgens mij zit t wormwiel niet goed waneer ik t vliegwiel op het dode punt zet ik met nu eens vogelen hoe ik datwormwiel in de goede stand krijg.
20 jaar
met een lange bout kun je het tandwiel omhoog trekken, het drijft ook de oliepomp aan. Het draait wat dus je moet even gogelen om de gleuf in lengte richting te krijgen. Merktekens vliegwiel op 0 graden, cil 4 op tuimelen van de kleppen.
Hee alweer bedankt!
Weet je zo wat voor maat bout ik moet hebben m8 of m10 ?
20 jaar
M10 of M12 maar met een punttang lukt het ook.
in welke plaats woon je?
Ik woon in ochten maar ik sleutel in wageningen bij een maat van met met een garagebedrijf.Ik wil hem zaterdag klaar hebben en zonder zorgen kunnen starten en rijden voor nu alvast een heel erg mooi nieuw jaar en tot gauw !
20 jaar
veel succes met je auto, ik woon te ver voor directe hulp.
(bovenkarspel)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault 5 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar