close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Kangoo Family 2011: Storing

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K7m750, Motorinhoud (cc): 1600

Hallo mede sleutelaars.
Heb hier een Kangoo waarvan ik de motor heb vervangen de motor loopt als nieuw zodra je het toerental onbelast verhoogd en vast houd op 2000rpm gaat storings lamp aan naar +- 1 minuut even later gaat de motor in noodloop en schakelt de ECU de injectoren van cil 1 en 4 uit en loopt de motor op 2 cil verder hij geeft storingscode p0300 aan misfire gevonden in een of meerdere cil ook gaat het lampje banden met het steeksleutel symbool dat gaat na even branden ook weer uit ook geeft hij met ander scantool de volgende codes aan df436 en df059 en 13,F3,3,0 en 13,F1,1,20 en 13,F2,1,20 en 13,F1,2,20 en 13,F3,2,20 volgens mij zijn dit Renault codes heb al een andere bobine geprobeerd zonder resultaat verder heb ik de injectorreel er af gehad en alles schoongemaakt en getest verder gecontroleerd of er een vergeten stekker was die niet aangesloten was ook dit was niet het geval ook de bdp sensor er afgehaald en schoongemaakt
Wat is jullie gedachten hier over ?
Mvg ries

Geplaatst door

ries 69 (65)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom is de oude motor kapot gegaan , heb je alles overgebouwd van de oude motor , motorcomputer ook mee vervangen , anders met dealer apparatuur eens kijken .

Volgens mij hebben df436 en df059 ook met misfires te maken. df059 is misfire cyl 1.
In de onbekende foutcodes zal ook wel een misfire op cyl 4 zitten, gok ik zo gezien het uitschakelen van cyl 1 + 4.
Ik denk toch dat er iets met de aansturing van de bobine is. De bobine bestaat uit 2 helften.
De ene helft verzorgt cylinder 1 + 4, de andere cylinder 2 + 3.

Misschien een keer met Renault apparatuur uitlezen. Dan krijg je ook de onbekende foutcodes te zien.

oldford 0
badge

3 jaar

Hoi kaleido en oldford
Dank voor jullie reacties het probleem lijkt verholpen ik heb vanmorgen de kleppen gesteld er waren geen grote afwijkingen in de speling verder bougies omgewisseld van plaats daarna kwam de zelfde storing weer terug echter ging hij niet meer in noodloop ben toen gewoon met storingslampjes aan gaan rijden met de auto en hij liep verder goed onderweg gestopt en de foutcode gewist daarna 50km gereden snelweg en binnendoor en de storing is niet meer terug gekomen zover dus we kijken het even aan of het zo blijft
Mocht het terug komen meld ik me wel weer
Voor zover bedankt voor jullie reacties
Mvg ries

ries 69 65

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.