Deze auto is gekocht in juni 2004 met een km stand van maar 40.000 km; goede koop dus! Tot we de caravan erachter hingen en in Italie de eerste melding kregen dat wwe een storing hadden in het inspuitsysteem; lampjes en boordcomputer gaven waarschuwingen, motorvermogen liep terug; gelukkig op de terugweg en na herstarten liep de auto weer als een zonnetje. Tot de keer daarop..en de keer daarop..enz.. na 4x in de garage te zijn geweest zijn er sensoren vervangen en tot vorige week waren er geen problemen. Want inderdaad: opnieuw dezelfde melding inmiddels 2 keer gehad. Garage meet uit en ziet storingen maar niet welke; dus maar weer re-setten; uiteindelijk blijkt een collega een Espace met dezelfde motor te hebben en die krijgt een terugroep aktie op het enmissiesysteem waardoor motorvermogen verloren kan gaan; ook hij had div. malen inspuitsysteem waarschuwingen gehad. Aan de hand van zijn brief van Renault,met Reanult gebeld.. gelukkig kwam men in aktie en nu staat de auto volgende wek weer in de garage want men lijkt te weten wat het probleem is..maar wij niet! Wij gaan over 2 weken naar Kroatie en maken ons zeer veel zorgen... wat gaat onze auto daar doen? Men heeft het al over vervangen van allerlei onderdelen omdat dit probleem bij Renault met deze motor bekend lijkt te zijn... kan ik daar op vertrouwen? Wie heeft het al meegemaakt; is er bekend of op deze problemen ooit een terugroepaktie is geweest van Renault? Problemen ontstaan volgens ons bij hogere buitentemperaturen, weinig tankinhoud en warme motor..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Conny,
Heb zelf ook te maken gehad met van die wel en dan weer niet storingen.
Na vele onderdelen te hebben vervangen bleek dat er van een van de drie dunne draadjes aan de stekker van de turbodruksensor gebroken was.Ik heb zelf een 1.9dci en weet niet helemaal zeker of dat bij een 2.2 dci hetzelfde is.
Controleer dat zelf even.Stekker makkelijk te vinden,zit midden in die dikke zwarte slang die van de intercooler(rechtsonder)af komt en richting inlaatspruitstuk gaat.
Als dat zo is dan doorknippen en aan elkaar solderen.
Anders moet je de kabelboom vervangen.
Suc6.
Hoi,
Ik heb dit probleem ook met mijn 1.9 DCi 2002. En bij mij was ook het draadje op de druksensor zoals Arno beschrijft, los. Ik heb het gesoldeerd maar dit is volgens mij geen ideale oplossing, want het wordt daar ontzettend warm waardoor de tin kan smelten en de draad weer los gaat. Beter is om het te klemmen zoals het af-fabriek ook is. Het gaat om het groene draadje op de connector. In eerste instantie zie je niet dat het los is omdat er een oranje rubbertje zit als trekontlasting. Houd er ook rekening mee dat die connector erg trilt (daarom is de draad waarschijnlijk ook los gegaan), dus de draad niet te strak maken anders gaat ie weer kapot.
Grtn, Jan
19 jaar
Dag Arno En Jan,
We zijn zojuist terug van vakantie naar Kroatie dus ik kan jullie nu pas berichten over de laatste ontwikkelingen rond de Laguna; Voor de vakantie heb ik contact gehad met Renault NL en hen het verhaal voorgelegd; schijnt er in het verleden ooit een terug roep aktie te zijn geweest mbt dit probleem; ik kon dezelfde week nog naar de garage om de software te laten vervangen; ik heb de garage deze reacties ook laten zien en zij zouden het een en ander nazien; wij blij en opgelucht naar kroatie vertrokken.. Nou, dat was maar voor even..al in Duitsland begon madam de boordcomputer al de eerste keer te jengelen: inspuitsysteem defect, raadpleeg uw renaultdealer.. Ik werd even heel boos! Het gekke echter was dit keer dat het vermogen niet terug liep, storingslampje brandde heel even en het was weer stil; wel flinke rookpluimen uit de uitlaat! De hele reis, heen en terug is op zijn tijd het alarm afgegaan; soms alleen het lampje dat ging branden, soms gaf de boordcomputer ook luid en duidelijk een waarschuwing...we hebben op advies van vrienden nog wel vloeistof bijgegoten die de injectoren zou schoonmaken en het pluimen was daarmee verholpen. Niet 1 keer is het vermogen teruggevallen..en dat was het belangrijkste natuurlijk. Maar ik wil het nog altijd opgelost hebben..schrik toch steeds weer als er alarm wordt gegeven. Daarnaast steekt een ander probleem de kop op: vorig jaar ook al maar nu was het wel heel erg.. de auto loopt erg snel warm..en dat voor een 2.2. dci... we zouden daar toch makkelijk een hellingkje van 7/8% mee moeten kunnen nemen maar in hoge en lage toeren, maakt niets uit, loopt hij zeer snel bloedheet. Echt op 1500/1800 toeren houden is de enige oplossing..Belachelijk toch met zo'n trekbeest voor je caravan dat er opeltjes 1600 je voorbij komen zwaaien! En power heeft hij meer dan genoeg over..hij wil echt wel weg! Er is niets stuk, koelvloeistof voldoende..op rechte stukken geen problemen..alleen bij het omhoog moeten... Baal inmiddels van deze auto; rijdt als een trein maar heeft van die vage problemen.. dus als er iemand nog een tip heeft voor me?????????????
19 jaar
En Conny hoe is het verlopen met het probleem?
Ben benieuwd naar je oplossing!
19 jaar
Moeilijk op afstand te zeggen wat het is.Zou hem toch maar laten uitlezen bij de dealer.
In het eerste geval zou je kunnen denken aan egr klep of turbodruksensor,denk aan de draadjes zoals eerder beschreven.
Tweede geval:er is wellicht iets met de waterpomp of de ventilator aan de hand.
Suc6 maar weer.
Arno.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar