hallo ik heb een renault laguna grand tour 1.9 dci bouwjaar 2002 met varriant
KG0G .
nu heb ik een probleem
paar maanden geleden is de auto in nood loop gegaan bleek uit dat de egr klep vies was die is schoon gemaakt met de noodloop was 80 km per uur
nu is de probleem hij geef nu aan dat de injectie storing nu noodloop ongeveer 130 km per uur
ben bij de garage geweest en uitlaten lezen nu is de clue
hij geeft aan de laaddruk is te hoog
waar kan het aan liggen
heb vandaag de luchtmassa ver vangen die was kapot de egr klep is schoon ook gekeken en de overdrukklep voor de turbo is ook vervangen ( gehaald bij de sloop)
nieuwe besteld
weet iemand raad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer je Turbo regelklep eens of die wel goed aanstuurt , en de druksensor in het inlaat systeem die willen ook nog weleens defect raken bij deze modellen
Groeten Bas
[quote=Bas Roelofs]Controleer je Turbo regelklep eens of die wel goed aanstuurt , en de druksensor in het inlaat systeem die willen ook nog weleens defect raken bij deze modellen
Groeten Bas[/quote]
hallo bas de beide zijn vervangen maar de probleem blijf steeds terug komen
als ik 100km per uur rij gaat hij in de storing ik kan ook maar 130 rijden voordel is krijg geen bekeuring
voor al met op trekken als hij in de storing zit kan ik maar maximaal 2200 toeren dan smoord hij af
nadeel hij gebruik nu meer
ben ook bij een renault dealer geweest om uit te laten lezen een daar kunnen ze de storing niet vinden wat ik raar vind is er nog een andere optie
weet iemand nog een ander optie waar het aan kan liggen
10 jaar
Oke , en kunnen ze bij de betrefende dealer ook geen paramters bekijken? of een proefrit met de testkast? ( ik ben zelf werkzaam bij een Renault dealer ) meestal kan je met het rijden met de clip wel zien wat er niet klopt .
Hun kunnen met de testkast ook zien wat de voorgeschreven turbo druk moet zijn en wat de actuele turbodruk is kan ook maar zo zijn dat je turbo actuator zelf defect is , aangezien bij de 1.9 de turbo's regelmatig kapot gaan ....
Groeten Bas
Betreft het reinigen van de EGR klep , maak ook het kanaaltje in het inlaatspruitstuk schoon!
Doordat de klep vervuild is ziet men niet altijd de kanalen in het spruitstuk en dan is er nog steeds een probleem.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Laguna of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar