auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Kangoo: Storingslampje restten

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.5 DCi

Kangoo 1.5 DCI Euro 200 d.d. 26/7/2002 Storingslampje brandt d.d. 5/3/2008. Storing uitgelezen bij Renault: 4 gloeibougies vervangen en EGR klep gereinigd. Foutcode gaf ook aan: DF101 circuit injector cinlinder 3 (1.def) Lampje gaat niet uit!
Lampje en storingen gereset bij renault dealer op 17/4/2008
Op 24/6/2008, dus na ruim 2 maanden en 7000 km, ging storingslampje weer branden. Bij dealer direct uitgelezen en storing gaf weer dezelfde code aan: DF101 circuit injector cinlinder 3 (1.def)
Alles weer gerest en het lampje gaat weer uit na het voorgloeien, maar voor hoe lang?
De monteur zei dat wellicht de verstuiver soms een storing (electrisch? of mechanisch?) gaf. De motor draait normaal op 4 cilinders en rijdt 1:17. Een nieuwe verstuiver kost blijkbaar 300,- euro, niet goedkoop en maar afwachten of het probleem dan definitief weg is!
Afgelopen jaar is het storingslampje zeker diverse keren aangegaan en ik heb het steeds weer laten resetten!
Laatste keer gaf de computer storing DF 137 aan, wat dit inhoudt weet ik niet! De eerdere codes zijn niet meer teruggekomen!
Persoonlijk lig ik er niet wakker van maar het is gewoon vervelend. M.i. is het uitleesinstrument zeer gevoelig, de auto rijdt nog steeds even zuinig (1:17). Ik vind het niet normaal dat ik opgeteld zo'n 5 keer naar de garage moet voor het resetten (5x23 euro) terwijl de garage zelf aangeeft dat vervanging/reparatie hoogstwaarschijnlijk het probleem niet blijvend oplost!
Kan ik nog iets ondernemen om dit op te lossen? Heeft iemand goede raad?

Geplaatst door

cverhaert (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Storing wissen gaat niet lukken zonder testkast. Dat heeft ook niet zoveel zin. Het lampje gaat branden omdat er een storing is, en zolang die niet verholpen is zal het lampje toch weer een melding geven.
Je schrijft dat de 3e cil een storing had/ heeft. Ik zou afhankelijk van de aard van de storing (die de dealer ook uit kan lezen), een retourlektest uit laten voeren, want verstuivers testen door de stekker los te nemen heeft geen zin.

8je 0
badge

16 jaar

mag ik zeggen dat je dom bent bezig geweest als je een voor een je aansturing van je verstuivers heb los gehaalt dit kan grote schade aan je motor veroorzaken je heb n.l. te maken met een piezo verstuiver en als je deze los trekt kan de naald open blijven staan een dan schade veroorzaken
je storingslampje kan je zelf niet reseten dit zal je bij je dealer moeten doen
laat de storing uitlezen en kom dan weer eens op de site en meld dan de storings code met daar bij de beschrijving zodat we weten wat we dan kunnen doen

janneman 1968 0
badge

16 jaar

Gelukkig heeft dit type van dit bouwjaar nog geen piezo verstuivers.

8je 0
badge

16 jaar

een 1.5 dci heeft ook een piezo element in de erstuivers

abc 0
badge

16 jaar

Maar niet de 1.5 dci van bouwjaar 2000.
De motoren met piezo vestuivers kwamen pas eind 2005 op de markt.

8je 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Kangoo of stel zelf een nieuwe vraag.