Beste allemaal,
Sinds kort (afgelopen zaterdag) is er iets vreemd aan de hand. Het is moeiljk uit te leggen, maar ik ga een poging wagen.
Als er normaal opgetrokken wordt in de eerste versnelling gaat er iets hevig trillen (incl. het dashboard), dus het moet in het vooronder gezocht worden denk ik.
Op dat moment versnel je niet maar echt afzwakken qua snelheid is er ook niet. Als je de koppeling weer in duwt, is het over.
Dit zelfde gebeurt als je bijvoorbeeld in z'n 2 de koppeling op laat komen en iets te vroeg gas geeft, of als je van 3 naar 2 schakelt en de motor z'n 3.500 of meer t/min maakt, en je vervolgens gas geeft.
Trager is hij niet, en je merkt ook niets geks qua reactie ofzo ten opzichte van voor het probleem.
Hij stinkt en rookt absoluut niet niet, en drinkt ook niet meer dan normaal.
Weten jullie wat het is???
gr
RF
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat het het vliegwiel is ;-)
Merk je iets als de motor stationair draait?
Het komt wel ens voor dat de motorsteun rechts boven ingezakt is en dan voor een vaste verbinding ( steun heeft geen ruimte) tussen motor en carosserie.
Dank voor de reacties:
@hagem010;
Waarom denk je het vliegwiel???
@Peter159;
De motor draait verder normaal. Dus ook bij stationair, maakt niet uit of er gekoppeld is of niet.
16 jaar
Even een toevoeging:
Wat zou een eventuele reparatie in beide gevallen kosten???
16 jaar
Dat kan ik je wel even uitzoeken. Moet je me wel even het chassisnummer doorgeven.
Let wel, dit is uitgaande van jou sumiere omschrijving.
Het kan de motorsteun best zijn. omdat het onparig ronddraaien van de motor dan op de carrosserie wordt overgebracht.
Maar om zoiets zeker te weten, zal ik het moeten ervaren.
Maar goed ik kan de 2 prijzen wel uitzoeken. Als ik in het bezit kom van het Chassisnummer.
Groeten Peter
Peter,
Uit een diagnose is gebleken dat de lamdasombe (of hoe je het ook schrijft) stuk is, en vervangen moet worden.
Kan je misschien in het kort uitleggen wat dit apparaat doet?
gr Timon
16 jaar
De lamdasonde is een meetinstument in de uitlaat. Deze meet de uitlaatgaswaarde en zet deze om in een electronisch signaal.
De Rekeneenheid van het inspuitsysteem regeld dan weer de inspuiting.
BV. Er wordt in de uitlaat gemeten dat er te veel brandstof wordt ingesoten, lamdawaarde, dan regeld de rekeneenheod dat de hoeveelheid brandstof dat wordt ingespoten aangepast wordt. wordt de waarde in de uitlaat dan te laag, dan regeld de rekeneenheid weer dat er meer brandstof wordt ingespoten. dit alles wordt gemeten door de lamdasonde.
Met Vr. Gr.
Peter
Hartelijk dank voor de uitleg.
Kan het kwaad als je te lang met een kapotte lamdasonde rond rijdt?
Aangezien ik vanavond nog weg moet, en morgen 2x een rit van anderhalf uur voor de boeg heb...
met vr. gr.
Timon
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar