ik heb een probleem waar niemand uit komt heb inmiddels al 4500 uitgegeven aan nieuw kleppenblok , rekeneenheid en totale revisie
en heb nog steeds dit probleem .
na het vervangen van kleppenblok en rekeneenheid is het probleem 3 maanden weg geweest maar toen ik in feb. mijn auto liet voorzien
van nieuwe multi snaren werd mij door de renault dealer gezegd dat mijn durksensor in de bak olie lekte
dus daar moest een nieuw in dit heeft een maand geduurd vanwege levertijden .
Echter na het vervangen heb ik weer een druk probleem en werd mij door de dealer gezegd dat mijn versnellingsbak
was overleden .
Ik heb de keuze gemaakt on deze te laten reviseren en tot mijn grootste verbazing was het probleem niet opgelost
en werd mij medegedeeld door het revisie bedrijf dat het electronisch was dus mijn pakkie aan dus.
wie kan mij helpen aan een oplossing de auto heeft nu 2 keer een revisie gehad bij 80.000 km
en 172.000 km dus de auto zou nog zeker 3 jaar mee moeten kunnen toch
Jasper,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je probleem is dus dat hij in noodloop gaat? Dat is uit te lezen. Wat levert dat op?
Is de storing iedere keer hetzelfde? Hij was goed totdat na advies v/d de dealer de druksensor vanwege lekkage is vervangen?
Ik krijg de indruk dat je dealer ten onrechte een revisie heeft aangeraden en dat daar iets verkloot is met de nieuwe druksensor.
Anne,
Dat klopt bij het uitlezen geeft hij een druk probleem maar dat had hij ook al voor dat hij naar de revisie
ging toen heeft renault nog het kleppenblok gespoeld maar dat leverde niks op . ik heb zelf toen een revisie bedrijf
benaderd renault wilde mij alleen een nieuwe auto verkopen.
Na dat de auto bij het revisie bedrijf vandaan kwam ging hij als ik de "drive" inschakelde alleen met een koude
motor in kruipstand ( het weg rijden na los laten rem). en bij warme motor doet hij dat wel als ik de airco inschakel.
eveneens denk ik dat bij het inschakelen van de 4de versnelling er slip op treed toerental stijgt licht voor noodloop.
Ik ben al wezen informeren of het eventueel verkeerde ATF olie is antwoord moet ik nog krijgen.
jasper,
16 jaar
Dat is er nog een van de oude stempel.
Hij had laatst nog een automaat staan die door een revisiebedrijf op 3 (!) punten verkeerd was afgesteld en dus gelijk weer in puin draaide.
Hij heeft ooit een hardnekkige storing bij mijn R21 opgelost. Ook daar was het revisiebedrijf de mist in gegaan.
Hij doet verder de hardnekkige storingen waar de dealer niet uit komt.
16 jaar
ik word er nu toch wil een beetje ziek van 4500 lichter en iedereen zegt maar
tegen me dat ik hem weg moet doen hij is af .
voor mij is dit een principe kwestie geworden omdat ik vindt
dat een auto van tien jaar oud nog geen wegwerp product zou moeten zijn.
jasper,
16 jaar
hij werkt van 11:00 tot 's avonds laat
16 jaar
Ik ga even contact met hem op nemen .
Ik laat het wel even weten hoe het afgelopen is
alvast bedankt.
16 jaar
Jongens regel 6 van de forumregels is geen reclame maken.
Daarom nu gesloten en adres verwijderd.
Als je dan iemand een tip wilt geven graag via mail.
Problemcar
Moderator,
deze site is er toch voor om problemen op te lossen????
ik ben al voor 4500 opgelicht heb geen namen genoemt vanwege
dat ze anders geen auto meer binnen krijgen .
op een gegeven moment als je met je rug tegen de muur staat en je krijgt een tip c.q. adres
is dat mooi mee genomen.
Iedereen kan naar mij reageren om dit probleem op te lossen ik heb alleen
verder nog niemand gehoord ......
Ik zou graag een reactie van u terug willen over deze kwestie.
Jasper.
16 jaar
Na overleg met een andere moderator hadden we dit besloten.
De beheerder heeft een ander besluit genomen en een reactie gegeven naar mijn en ik kan me daar in vinden.
Ben inderdaad misschien te streng geweest.
Ik hoop in ieder geval dat je probleem met je auto wordt opgelost.
Neem even contact op via mail dan krijg je info.
Sytze
Laatst hadden wij een opschakel probleem met een Renault Scenic '97 1.8 Automaat 220.000km LPG G3 Airco.
Deze schakelde dus niet hoger dan de 3de versnelling en dan ging er een error lampje branden in het dashboard.
Wat opviel is dat als de auto warm genoeg was (na zo'n 15km, boven het 2de streepje) werkte de versnelling wel weer normaal als we de auto hadden uitgezet en opnieuw opstartte.
Bij garage geweest en deze wilde er nieuwe servos in zetten voor 2500 Euro. Bij Renault Dealer geweest deze wilde de bak wel reviseren voor een 5000 Euro.
Uiteindelijk bij een andere garage geweest (renault) specialist met de vraag om de VERSNELLINGSBAK olie (dit is apart en niet het zelfde als de MOTOR olie)
te vervangen. Verder is er nog een defecte sensor ontdekt, een afdek kap van de automaat bak vervangen en de olie vervangen totaal voor een 700Euo.
Deze olie bleek knap bruin te zijn geweest deze kan het beste elke 100.000km worden vervangen anders raken deze servo's verstopt.
Opgelost via deze site Thankx
Succes
16 jaar
Aikido, als er al zoveel mensen mee bezig geweest zijn en niemand heeft het kunnen oplossen.
Kijk, het kan wel een principe kwestie zijn, maar deze bak staat niet bekend om zijn duurzaamheid.
Is het niet elektrisch dan gaat het mechanisch wel fout en daar zit nou ergens de kneep.
Zoek maar eens waar het nou inzit.
Het is goed geld naar kwaad geld gooien.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar