auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Renault Clio II 1.4 E7j: stuur verdraaid

Bouwjaar: 2000

Heb een tijdje geleden een ongelukje gehad waarbij mn linker voor wiel een opdonder heeft gekregen. Stuur verdraaid was het geval. Rare is dat de stuurbekrachtiging gewoon nog netjes rechtdoor centreerd (stuur staat dan wel scheef). Deauto trekt niet naar 1 kant toe en geen trillingen. Ten tijdje van het ongeval hield ik mijn stuur erg goed vast in afwachting van de klap. Alles is gecheckt en ziet er goed uit. Ik denk dat mn stuur alleen verdraaid is tov de stuurkolom.....kan dat?....hoe zit het stuur bevestigd aan de stuurkolom? Gaat dat met een vertanding (dan kan het niet zo zijn) of gaat dat met een zware klem bout/moer/schroef op het stuur,zodat het stuur traploos verdraaid kan worden? (dan kan het namelijk wel).
Ik ben erg benieuwd wat de scheefstelling heeft veroorzaakt.

bedankt alvast voor het antwoord

p.s. De uitlijning was een klein beetje fout links voor, maar toen dat de hij overnieuw werd uitgelijnd stond het stuur nog steeds scheef.

Geplaatst door

michel318 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

waar is de auto uitgelijnd bij een goed uitlijn bedrijf horen ze je toch zo niet weg te sturen.

Hans4037 0
badge

20 jaar

Moet zeggen dat ze hem perfect hebben uitgelijnd. Hun wisten niet waar het aan lag. Alles is gecontroleerd en toen hebben ze het stuur maar weer recht gezet dmv de spoorstangen en overnieuw uitgelijnd natuurlijk. Wat heeft die verdraaiing van dat stuur nou veroorzaakt?.....kan het stuur wiel bij een harde klap verdraaien ten opzichte van het stuurkolom? Of kan dit niet door de vertanding?

michel318 0

20 jaar

ik heb nog nooit mee gemaakt dat het stuur door de vertanding heen draait,maar je weet maar nooit.
Als ze het stuur recht hebben gezet door verdraaing van de spoorstangen hebben zij hun werk goed gedaan.
Het was ook geen kritiek op de uitlijner,alleen een vraag.
Als de auto nu goed recht stuurt zou ik het stuur gewoon recht laten zetten.

Hans4037 0
badge

20 jaar

Het is zo dat het stuur nog maar een klein beetje verdraaid staat. Ik ben bang dat de vertanding te grof is voor de verdraaiing en uitlijnen gaat nie meer omdat 1 van de twee spoorstangen op z'n maximale stand staat in de richting waarin ik hem naartoe wil hebben. Ik wil dit zelf doen dat stuur verdraaien. Is er nog iets waar ik op moet letten als ik het stuurwiel eraf trek en over een nieuwe vertanding heen schuif?..bv: sleepringen ofzo?

michel318 0

20 jaar

Kan er zo van af mits er geen airbag op zit.
Succes
Hans

Hans4037 0
badge

20 jaar

zit wel een airbag in. De airbag kan losgehaald worden en even aan het stuur gebonden worden zodat ik bij de schroef kan. Is het trickie dan om het stuur eraf te trekken samen met de airbag?

michel318 0

20 jaar

Moet veilig zijn ,maar wees toch maar voorzichtig.

Hans4037 0
badge

20 jaar

ja bedankt. Ik koppel de accu wel ff af, maar dan krijg ik het probleem van die vraag die ik hiervoor op de forum had gezet.

michel318 0

20 jaar

Laat de accu maar aangesloten de airbag word geactiveerd bij een schok.
Maar gewoon altijd voozichtig zijn als je deze demonteerd

Hans4037 0
badge

20 jaar

ja dit is ook gebeurd zie hierboven in het verhaal. De spoorstangen zijn zodanig verdraaid dat het stuur bijna recht kwam te staan en overnieuw uitgelijnd natuurlijk. Alleen de 1 spoorstang staat al in zijn maximale stand en mn stuur staat nog een etsie pietsie scheef. Ik erger me er een beetje aan dat hij nog een beetje scheef staat dus ik dacht 1 verdraaiing over de vertanding heen verhelpt het gehele verhaal misschien. Die excentriek waar is die voor? omdat het stuur onder een andere hoek staat dan de stuurkolom ofzo? dus als ik mn stuur verdraaid zal het stuurwiel gaan waggelen als ik hem ronddraai?

michel318 0

20 jaar

Als er 1 spoorstang al helemaal in zijn maximale stand staat afgesteld,dan is er zeker iets mis onder je auto.Er moet iets krom zijn,al dan niet zichtbaar op het eerste gezicht.

Sander10757 0
badge

20 jaar

mischien stiekem toch een fussee krom?????? waarschijnlijk wel

slot 0
badge

20 jaar

Ik ga maar ff naar een gespecialiseerd uitlijn bedrijf om het allemaal te laten onderzoeken (renault dealer bij mij vertrouw ik niet zo) Het gaat nog steeds niet zo goed met mn auto. Stuur ietsje nog verdraaid en de sturrbekrachtiging wilt links centreren. Ik moet dus tegenduwen continu om rechtdoor te gaan. Ben benieuwd hoeveel het kost om te laten maken maar het moet es een keertje goed zijn!
Toch bedankt allemaal voor julie antwoorden

michel318 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.